Park Assist neboli parkovací asistent je pomocník, který usnadňuje řidiči úkony při parkování, v lepším případě je systém schopen zaparkovat vůz s minimální pomocí řidiče, popřípadě zcela sám.
Dnešní doba, kdy řídí vůz takřka všichni a řízení není považováno za něco výjimečného, existuje stále větší procento řidičů a řidiček, kterým parkování, ať už přímé či podélné, dělá problém. Samozřejmě není to jen otázkou lidského faktoru. Automobily se zvětšují a výhled z nich je vlivem rostoucí pasivní bezpečnosti neustále horší, takže se výrobci moderních automobilů snaží úkony při parkování co nejvíce zjednodušit.
Na prvopočátku to byla
parkovací čidla s akustickými upozorněními, jež svou frekvencí informovala řidiče o vzdálenosti od překážky buďto před vozem či za ním. Později se k akustickým signálům přidala i grafická znázornění na multimediálních displejích ve vozech a vozy tak byly schopny přesně znázornit vzdálenost od překážky (do extrému toto řešení dotáhla automobilka Tesla, která u svého Modelu S dokonce ukazuje i přesnou vzdálenost v centimetrech). Ani to ovšem nestačilo a na řadu přichází kamery. Nejprve zadní parkovací kamera, později i systém 360 view, který umožňuje zobrazení kompletního okolí vozu.
Parkovací asistent jde ovšem ještě dále. Systém funguje na principu infračervených snímačů, jež jsou v případě aktivace asistentu schopny rozpoznat vhodné parkovací místo a řidiče na něj upozornit. V případě shody podá vůz informaci o přesném místě k zastavení. Následně se typy systémů liší v závislosti na výrobci. Těm sofistikovanějším už postačí pouze řidičova asistence pomocí rozjezdů vpřed a vzad a o vše ostatní se postarají samy. Ty méně sofistikované pouze radí, jak správně natočit volant. Parkovací asistenti fungují povětšinou jak při podélném, tak při přímém parkování a jsou vždy kombinovány s parkovacími čidly, čímž je minimalizováno riziko oděru vozidla při parkování.