Vladan Crha: Letos spustíme prémiový brand

7. 1. 2007 Marketing & Media

„Důležitá je odlišnost. Chceme využívat vlastní nápady a ne jenom posílat promotýmy k nákupním centrům,“ říká Vladan Crha, ředitel komunikace AAA AUTO.

* I zvenku je vidět, že AAA AUTO po Vašem příchodu v létě loňského roku mění „podlinky“. Dočká se změny také reklama, která stále zůstává především hardsellová?

Imageová „minikampaň“, která obnášela několik imageových inzerátů v printu, už letos proběhla, a to při příležitosti vstupu společnosti na burzu. Cílem bylo právě posunout vnímání společnosti jako takové.

* Imageový je také dva a půl roku starý spot „Lidi pro lidi“, který se stále objevuje, ačkoli paradoxně jeden z hlavních účinkujících, Tomáš Lachout, už zhruba rok v „Áčkách“ nepracuje, ale je ředitelem dealerství Mercedes 3000…

Obsazení spotu není příliš aktuální, to je pravda, ale hlavní sdělení je stále platné. Předesílám, že reklama nepatří do mého pole působnosti, ale v AAA AUTO je obrovský tlak na efektivitu, a to se měnit nebude. Na druhou stranu si uvědomujeme, že pro nás je důležitá reputace, kterou se budeme snažit měnit v rámci aktivit nadlinkových i podlinkových, jako je například sponzoring, které jsou už nyní nastaveny malinko jinak.

* Jak „jinak“ jsou nastaveny?

Hlavní těžiště je zatím v lokálních projektech. Například spolupráce s lokálními sportovními kluby je velice efektivní. V oblasti CSR se zaměřujeme na projekty, které nějak souvisí s dopravou a motorismem, jako je Dětská dopravní nadace, a nyní třeba diskutujeme i s nadací Besip o určitých aktivitách v této oblasti. Jiná situace je na ostatních trzích, kde vystupujeme trochu jinak a kde máme logicky odlišnou pozici.

* V komunikaci vašeho druhého brandu, Auto Diskont, jsou dnes vidět celebrity, ale hlavní brand, AAA AUTO, dnes využívá především konceptu, v němž je zobrazeno konkrétní auto s konkrétní výbavou a cenou, který se používá ve Spojených státech desítky let a vlastně kopíruje inzertní noviny a časopisy…

Ano, to je v tomto segmentu klasická komunikace. Celebrity jsou nyní opravdu vidět především v komunikaci Auto Diskontu, to samé platí třeba na Slovensku. V Rumunsku ale použijeme známou tvář v komunikaci brandu AAA AUTO, a to proto, že zde je známost naší značky mnohem nižší a Auto Diskont jsme na rumunském trhu zatím nespustili. Diskuse je vždycky o tom, jestli využít sponzoringu (to je příklad Jágr teamu) nebo tvář „jen najmout“ do reklamy.

* Dává vůbec smysl držet oba brandy, AAA AUTO a Auto Diskont?

Určitě ano. Máme ještě třetí brand, General Automobil, což je dceřiná společnost, která prodává nová auta. A nyní pracujeme na dalším brandu v segmentu ojetých aut, který bude pozicovaný někde mezi novými vozy a vrškem „AAA“. Cílová skupina je někde nad „core zákazníky“ AAA AUTO a budeme se snažit oslovit lidi, kteří z řady důvodů nyní uvažují spíše o nákupu nového vozu.

* Kdy bude launch?

V tomto roce, předpokládám, že do léta. Nyní diskutujeme o tom, na kolik bude tato značka spojena s AAA AUTO a zda vůbec.

* Jak vysvětlíte, že během asi roku a půl se třeba na pozici tiskového mluvčího vystřídalo tuším pět lidí?

Pozice tiskového mluvčího je vždycky nelehká, což mohu říct z vlastní zkušenosti, byť já osobně jsem měl pracovní úvazky podstatně delší. V takovém těžkém prostředí jste jeden den král a druhý den jste na odstřel. Věřím, že komunikační tým AAA AUTO je nyní stabilizovaný. Od loňského července zastává pozici tiskového mluvčího Milan Smutný, který 11 let reprezentoval automobilku Škoda.

* HR oddělení jako interní zadavatel je v komunikaci AAA AUTO vidět stále více.

Když jsem do firmy přišel, tak jsem se díval na témata, která zde jsou. Je jich opravdu hodně a tento potenciál byl využíván jenom z části. „AAA“ jsou například expertem na to, po kterých autech je v určitém období poptávka a po kterých nikoli, a to v souvislosti například s módními trendy, cenou ropy apod. Pro PR je toto příležitost ukázat, že neděláme „hokynářský kšeft“, ale že se jedná o byznys jako každý jiný. K oblasti HR, na kterou jste se ptal, je nutné říct, že máme téměř 4 tisíce zaměstnanců a firma neustále roste, a to nyní hlavně na zahraničních trzích. Jenom za rok 2007 stoupl počet zaměstnanců v celé skupině asi o 32 %.

* Jaké máte před sebou hlavní úkoly pro tento rok?

To základní, a mohlo by se zdát, že banální, je nastavit komunikační strategii a procesy. Když se třeba připravuje projekt, který bude mít efekt na pěti trzích, tak je potřeba koordinovat sdělení tak, aby to bylo v souladu se dvěma burzami, aby tam promluvili ti správní lidé z firmy a aby klapla i koordinace až tří lokálních PR agentur, které na tom pracují. Druhá a pro mě klíčová věc je doplnit tým a stabilizovat ho také na mezinárodní úrovni. Chystám se také posílit interní komunikaci. Dále je důležité se podívat na celou strategii sponzoringu a zhodnotit jeho efektivitu, to samé platí o promo akcích. Myslím si, že důležitá je odlišnost, a chceme využívat vlastní nápady a ne jenom posílat promotýmy k nákupním centrům, aby tam rozdávaly letáky.

* Budete najímat standardní agenturu třeba na mediální plánování nebo standardní reklamní agenturu? Zatím se toto řeší interně přes agenturu MediaAction, což je ale jen jinak pojmenované marketingové oddělení.

Tuto oblast nemám přímo na starosti, ale i o tom probíhají samozřejmě diskuse. Snažíme se dělat komunikaci co nejefektivněji a třeba v oblasti PR už probíhá spolupráce s agenturami. Před měsícem jsme ukončili výběrové řízení na PR agenturu v Polsku, kde jsme se rozhodli pro First PR, což je čistě polská firma. Hodně pro nás agentury pracují v Maďarsku (Cook Communications), kde zatím nemáme silný lokální tým. S agenturami nyní více pracujeme na projektové bázi, což si myslím, že je efektivnější varianta než paušál. V České republice v tuto chvíli pravidelně pracujeme především s AMI Communications, která nám pomáhala s komunikací vstupu na burzu a s komunikací obchodních výsledků. O partnerovi na Slovensku bych chtěl mít jasno ještě v prvním čtvrtletí.



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 27 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.