Karolína Topolová: V minulém čísle mě zaujalo...

V minulém L bby jsem uvítala článek Petra Smutného z PwC o nutnosti reakce na finanční krizi. Protože skupina AAA AUTO prodává ojeté vozy, silné známky oslabování trhu pocítila již koncem roku 2007, kdy po 15 letech růstu završovala bezprecedentní expanzi. Protože jsme včas své plány nekorigovali (kdo čekal takovou hloubku hospodářského oslabení?), dostali jsme se do neočekávané ztráty, přestože jsme za celý rok v 5 zemích střední Evropy prodali rekordních 80 000 vozů. Protože jsme současně v září 2007 vstoupili na burzy v Praze a Budapešti, byly negativní reakce trhu a investorů pochopitelné. Hovoří-li v minulém čísle L bby Petr Smutný o cestách ke snižování nákladů, u nás jsme po hloubkové analýze již loni v únoru zahájili tvrdý ozdravný program. Do konce roku 2008 jsme firmu zeštíhlili o dvě třetiny na cca 1300 lidí. Odešli jsme z Polska, kde byl trh zdeformován dovozy nekvalitních ojetin, omezili jsme přítomnost v Maďarsku, postiženém finanční krizí. Snižujeme každou nákladovou položku. Omezili jsme počet vozů na skladě více než o polovinu a soustředili se na 15 nejprodávanějších modelů. Vozy více vykupujeme a dodáváme na individuální objednávku zákazníků také u nich doma. Více než polovinu obchodů realizujeme prostřednictvím internetu a našeho call centra.

Opatření zafungovala: za 3. čtvrtletí 2008 jsme dosáhli opět hrubého provozního zisku. I když kumulovaně za rok 2008 zůstaneme ještě ve ztrátě, věříme, že se dokážeme letos vrátit k zisku. Jsou-li v minulém L bby v uvedeném rozhovoru zmínky o motivaci zaměstnanců, pak musím souhlasit. Změn bychom nedosáhli bez obrovského nasazení a pozitivní motivace zaměstnanců, kdy jsme přešli na model tzv. multiskillingu, kde zaměstnanec vykonává více funkcí. Dnes např. 14 zaměstnanců v autocentru v Pardubicích prodává měsíčně 150 vozů, před restrukturalizací více než trojnásobek lidí prodával 180. Zároveň však dokážeme lidi dobře zaplatit. Automobilový trh se prudce proměnil, ceny nových a následně i ojetých vozů dramaticky klesly. Přála bych si, aby ve všech oblastech ekonomiky panovala taková tvrdá konkurence jako v obchodu s automobily. Pak by zákazníkům zbývalo v kapsách daleko více peněz, za něž by dostávali kvalitnější produkty a služby, a nemuseli by je jezdit nakupovat na západ od nás. Bude-li mít nastupující hospodářské oslabení takový očistný dopad, tak to vítám.

O autorovi| Karolína Topolová, viceprezidentka AAA AUTO

 




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.