15.2.2010, Zdroj: Svět motorů
Škoda Fabia - je dlouhodobě nejprodávanějším ojetým automobilem. Motoristé si oblíbili jak provedení hatchback, tak praktickou verzi kombi. Ta se těší zájmu především s úsporným turbodieselem pod kapotou. Motory TDI jsou ale vyhledávané i u krátkých karosářských variant. Zde se však výrazně prosazují i agregáty 1.2 HTP a 1.4. Verze sedan nemá na našem trhu tolik příznivců. Výběr ojetých fabií je obrovský, a tak si každý jistě najde vozidlo, které mu bude plně vyhovovat. Výhodou jsou také příznivé ceny náhradních dílů a široká servisní síť. Mezi časté závady automobilu patří vůle v táhlech stabilizátoru přední nápravy nebo potíže s měřiči množství vzduchu u dieselů. V obou případech je ale odstranění problémů snadné a cenově dostupné. Oblíbené dvanáctistovky často zlobí zapalovací cívky. Při vyšším počtu ujetých kilometrů se mohou objevit i vážnější problémy jako třeba prasklá hlava motoru. Navíc tyto tříválce nadměrně vibrují, což mnohdy pocítí i posádka automobilu. V roce 2003 uvedený turbodieselový tříválec potěší velmi nízkou spotřebou, ne však značně nekultivovaným během.
Příklad:
Technická tabulka
Škoda Fabia 1.4
Motor: zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1397 cm3
Největší výkon: 50 kW při 5000 ot./min
Největší točivý moment: 120 N.m při 2500 ot./min
Převodovka: pětistupňová přímo řazená
Zavazadlový prostor: 260 l
Rozvor náprav: 2462 mm
Vnější rozměry: 3960 x 1646 x 1452 mm
Maximální rychlost: 162 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 15,4 s
Průměrná spotřeba paliva: 7,0 l/100 km
Orientační cena zkoušeného vozu: 105 500 Kč
Ověřte si cenu auta Škoda Fabia v AAA AUTO
Peugeot 206 - Francouzi vždy uměli zaujmout designem a model 206 to jen potvrzuje. Automobil se líbí především ženám, provedení kombi ale ocení i muži, mnohdy jej volí starší páry. Zavazadelník o objemu 313 litrů sice není tak prostorný jako u Fabie Combi, která nabídne objem 426 litrů, ale potěší nízkou nákladovou hranou. Nesmím zapomenout ani na kupé-kabriolet, který stejně jako hatchback vyhledávají hlavně ženy. Ocelová skládací střecha zajistí i v nepříznivém počasí vysoký cestovní komfort, navíc vůz chrání před nenechavci právě tak dobře jako pevná střecha jiné karosářské verze. Jen při koupi vyzkoušejte funkčnost jejího ovládání, nezřídka bývají ulomené pojistky v zavazadelníku a střecha pak kvůli banální závadě nefunguje. K častým problémům modelu 206 patří vůle na přední nápravě. Týkají se hlavně verzí s těžkým turbodieselem 2.0 HDI. Pozor si dejte na poruchy páček pod volantem či nefunkční aretaci předního sedadla. Vyskytují se i potíže se vstřikovači common railu u motorů HDI. Názor profesionála
Peugeot 206 1.1
zážehový čtyřválec
1124 cm3
44 kW při 5500 ot./min
91 N.m při 3200 ot./min
pětistupňová přímo řazená
245 l
2442 mm
3835 x 1652 x 1426 mm
158 km/h
15,2 s
6,3 l/100 km
99 500 Kč
Ověřte si cenu auta Peugeot 206 v AAA AUTO