800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00

Citroen C5, 2005

1.6 HDi, nové v ČR, 2. majitel, servisní knížka, Aut. klimatizace, posilovač řízení

Technické parametry

Rok uvedení do provozu2005
Tachometr78 226 km
Motor1.6 HDi, 80kW
Převodovka5 stupňů
Barvašedá-metalíza
STKPlatná STK
KaroserieHatchback
PalivoDiesel
Míst k sezení5 míst
Emisní normaEURO4
Historie Servisní knížka, Koupeno nové v ČR


Výbava vozu


Přednosti vozu

Koupeno jako nové v ČR, po pečlivém druhém majiteli, k vozu kompletní palubní dokumentace a všechny klíče k vozu, dlouhá platnost STK, nízký nájezd kilometrů, úsporný a dynamický motor 1,6HDi 80kW.

Spotřeba
4.5litrů Mimo město
5.4litrů Průměrná
6.8litrů Ve městě
Chci více informací o voze

Společnost AAA AUTO poskytuje na tento vůz doživotní záruku na legální původ. Vozidlo bylo prověřeno v systému Autogarance Carlife. V systému Autogarance Carlife není dostatek záznamů pro jednoznačné posouzení stavu tachometru, stav tachometru není garantován.

+ Prověrka vozu

Recenze

Citroën C5 (2001–2008)

Celkové hodnocení

Proč koupit

Vynikající jízdní komfort, Velký vnitřní prostor, Příznivé ceny, Velký zavazadelník kombi, Pohodlná sedadla,

Úvodem

Citroën C5 nahradil v roce 2001 dosluhující model Xantia. Podobně jako on a vlastně celá řada předchozích Citroënů střední třídy láká tento vůz na hydropneumatické odpružení, které přináší nebývalý jízdní komfort. Tím je tento Citroën opravdu vyhlášený, přidává k tomu navíc i nadprůměrnou prostornost. C5 lze totiž jednoduše charakterizovat jako opravdu pohodlný kočár, ideální na dlouhé cesty. Vůz má i velmi pohodlná sedadla, která ovšem nemají příliš výrazné boční vedení. To jen podtrhuje celkově velmi komfortní zaměření auta, které vlastně nedává jakýkoli prostor pro sportování. Verze combi s názvem Break má navíc i opravdu velký zavazadlový prostor, jeho objem 563 litrů je opravdu nadprůměrný. To sedan je na tom trochu hůře, jeho 455 litrů není příliš mnoho. Přepravní schopnosti combi vylepšuje právě hydropneumatický podvozek, který umožňuje snížit nakládací hranu pomocí tlačítka u pátých dveří a také udržuje konstantní světlou výšku zadní nápravy i při vysokém zatížení.

Široká je paleta nabízených motorů, ovšem těch ideálních je v podstatě jen několik. Vzhledem k velikosti vozu, jeho hmotnosti i celkovému zaměření jsou totiž jasně nejlepší volbou vznětové jednotky HDI. Klasikou jsou dvoulitrová provedení s výkony 66 a 80 kW, to slabší se ovšem pro C5 příliš nehodí, dynamika je pak opravdu velmi nevýrazná. Ideální volbou je jednotka 2.2 HDI s výkonem 98 kW, která má na velký vůz dostatek síly. V prodeji bylo i provedení s dvojitým přeplňováním a výkonem 125 kW, to je ovšem vcelku vzácné. Naopak na opačném konci nabídky se v pozdějších ročnících (vůz prošel faceliftem v roce 2004) objevil motor 1.6 HDI s výkonem 80 kW, který dovede být velmi úsporný. Benzínové motory jsou méně oblíbené a navíc mívají vyšší spotřebu. Osmnáctistovka s 85 a později 92 kW je navíc opět vcelku letargická. Dvoulitr, který byl k dispozici s výkony 100 a později i 103 kW (103 kW má i modernější přímovstřiková verze), je vhodnější, ale už se u něj projevují zvýšené nároky na palivo. Šestiválec 3,0 litru s výkonem 152 kW je vysoce komfortní a skvěle ladí s charakterem vozu, spotřeba je ovšem vysoká.

Výbava

Velký Citroën C5 první generace plnil v době svého aktivního života zároveň roli vlajkové lodi značky, model XM se přestal vyrábět už rok před jeho uvedením a velký C6 přišel až v roce 2005, tedy po faceliftu C5. To znamená, že i ve výbavě se Citroën snažil předvést to nejlepší, co mohl, a C5 tak celkově patří k dobře vybaveným vozům.

Design

Citroën C5 první generace byl především před faceliftem vzhledově dost konzervativní vůz. Po modernizaci, ke které došlo v roce 2004, se přece jenom vzhled stal atraktivnějším. Celkově design podtrhuje klidný charakter auta, oproti soupeřům už se na něm ovšem trochu projevuje věk. Ten je vidět i v interiéru.

Spotřeba

Vznětové pohonné jednotky mají většinou pro pohon C5 dostatek síly a přitom se vyznačují příznivou spotřebou paliva. Na rekordy to ovšem není, přece jenom velké rozměry a hmotnost vozu se projeví. Proto nejsou z hlediska spotřeby rozumnější volbou benzinové motory.

Jízdní vlastnosti

Citroën C5 řidiče doslova dokonale izoluje od vozovky, auto se obrazně a vlastně i prakticky vznáší na vzduchovém polštáři. To ovšem v důsledku neprospívá čitelnosti jízdních vlastností. A byť je podvozek solidně dimenzován, řidič nemá o dění pod vozem příliš jasno. Může za to i velmi odtažité a přeposilované řízení a také méně přesné řazení.

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP prošel Citroën C5 hned dvakrát. V prvním testu získal vůz v roce 2001 hodnocení čtyř hvězdiček, faceliftovaná verze v roce 2004 skóre vylepšila na maximum pět hvězd. C5 mívá dobrou bezpečnostní výbavu a příznivým faktorem je i jeho robustní konstrukce. Na druhou stranu modernější vozy jsou na tom v oblasti bezpečnosti lépe.

Praktičnost

Citroën C5 mezi vozy střední třídy exceluje v praktičnosti. Mohutná karoserie poskytuje posádce dostatek místa opravdu ve všech směrech a zavazadlový prostor combi s objemem 563 litrů vyhoví téměř jakýmkoli nárokům. Praktické využití zvyšuje i vzduchový podvozek, který umí díky možnosti snížit světlou výšku ulehčit nakládání těžkých předmětů.

Komfort

Jestli bychom měli ve střední třídě určit etalon komfortu, jistě by se jím stal právě Citroën C5. Jeho vzduchové pérování dokonale vyžehlí i ty nejrozbitější české cesty. K tomu se přidávají dostatek místa, solidní výbava i velmi pohodlná sedadla. Dojem tak může kazit jen průměrné zpracování interiéru.

Provozní náklady

Ačkoli jsou turbodiesely pod kapotou C5 vcelku úsporné, najdeme v dané kategorii i spořivější auta. C5 je navíc vůz jen s průměrnou nebo horší spolehlivostí, a ačkoli nemusí být jednotlivé investice příliš vysoké, různých vad se vyskytuje více. Zamotat hlavu dovede především elektrický systém vozu.

Názor odborníka

Tím hlavním argumentem pro koupi Citroënu C5 je vedle výhodné pořizovací ceny především nepřekonatelný komfort jízdy, který ve střední třídě nemá obdoby.

Model C5 byl vyroben pro klidné překonávání dlouhých vzdáleností při zachování maximálního pohodlí v interiéru. Měkká sedadla, dostatek prostoru ve všech směrech, výborné odhlučnění, jízda jako na létajícím koberci, to všechno Citroën C5 nabízí těm, kdo se nezaleknou zlidovělých zvěstí o nespolehlivosti francouzských aut.
Jak bylo řečeno, silnou stránkou Citroënu C5 je výjimečný jízdní komfort plynoucí z použití hydropneumatického odpružení označovaného jako Hydractive. Díky němu je posádka dokonale izolována od téměř jakýchkoli nerovností na povrchu vozovky. Právě atypický systém odpružení je však tím, co řadu lidí při výběru ojetiny od C5 odradí. Přitom se však jedná o léty prověřené a dostatečně spolehlivé řešení. Nakonec i sám výrobce poskytoval na systém odpružení záruku 5 let nebo 200 tis. km. Obvykle jedinou věcí, která se řeší, je výměna pružicích elementů („koulí“) po ujetí zhruba 200 tis. km. Opotřebení se projevuje výrazným ztvrdnutím podvozku. Výměna koulí na celém autě nestojí o moc více než běžné tlumiče u jiných vozů. Navíc C5 si už na rozdíl od svých předchůdců přes noc nelehne „na břicho“ vlivem úniku tlaku z pružicícho systému, jelikož je vybavena hydraulickými zámky, které udrží stálou světlou výšku vozu, čímž jistě způsobí hluboké zklamání všem škodolibým a věci neznalým sousedům.
Příjemným a praktickým zpestřením je možnost zvednout podvozek do terénní polohy, kdy světlá výška dosáhne až 250 mm, což je hodnota přinejmenším srovnatelná s většinou vozů kategorie SUV. Rychlost jízdy je ale v tomto případě omezená na 10 km/h. Překonávání rozsáhlejších terénních nerovností je samozřejmě omezeno pohonem pouze předních kol. Zajímavou vychytávkou u verze combi je možnost dočasně snížit výšku zadní části auta pomocí tlačítka umístěného v kufru, což přijde vhod při nakládání těžších a objemnějších předmětů.
V roce 2005 přišla na trh modernizovaná verze, která se od staršího provedení na první pohled liší především jiným tvarem předních i zadních světlometů. Vůz byl osazen motorem 1.6 HDI, který našel uplatnění kromě Citroënů a Peugeotů i ve vozech značky Ford a Volvo. Tato motorizace je ve vozech po faceliftu jednoznačně nejrozšířenější. Není divu – pro C5 se tento motor jeví jako optimální volba. Pro klidnou jízdu nabízí dostatečnou dynamiku, je relativně tichý a spotřeba se dá i ve městě udržet pod 6 litry. Výhodou je dlouhý interval výměny rozvodového řemene, který činí 240 tis. km, nicméně při vyšším zatížení (jízdy po městě, časté krátké trasy) výrobce doporučuje výměnu provést už po 160 tis. km.
Jednoznačně nejvíce žádanou variantou je combi s dieselovým motorem. Citroën C5 láká zákazníky především kvůli relativně nízké tržní ceně, která je vždy nižší než v případě stejně starých, srovnatelně velkých a podobně vybavených modelů německé produkce.
+ Pokračovat ve čtení
  • Koupě vozu
  • Prodej vozu
  • Financování

Proč koupit vůz v AAA AUTO?

až 10 000 Prověřených vozůAž 10 000 prověřených vozů
Poskytujeme doživotní záruku na legální původ vozu Poskytujeme doživotní záruku na legální původ vozu
Kontrola najetých kilometrů Kontrola najetých kilometrů
Prodloužená záruka Carlife na mechanický stav vozu až 36 měsíců Prodloužená záruka Carlife na mechanický stav vozu až 36 měsíců
Auto Vám přivezeme na Vaši nejbližší pobočku Auto Vám přivezeme na Vaši nejbližší pobočku

Proč prodat vůz v AAA AUTO?

Peníze ihned a v hotovosti Peníze ihned a v hotovosti
Výhodný komisní prodej Výhodný komisní prodej
Transparentní a férové ocenění Transparentní a férové ocenění
Dostanete nejvyšší cenu na trhu Dostanete nejvyšší cenu na trhu
Administrativu vyřídíme za vás Administrativu vyřídíme za vás
Přebíráme garance za váš vůz Přebíráme garance za váš vůz

Proč financovat vůz v AAA AUTO?

Snadno, rychle, výhodně Snadno, rychle, výhodně
Financujeme všechny vozy bez omezení roku výroby Financujeme všechny vozy bez omezení roku výroby
Akontace od 0% Akontace od 0%
Doba splácení až 96 měsíců Doba splácení až 96 měsíců
Splátky přizpůsobíme vašemu rozpočtu Splátky přizpůsobíme vašemu rozpočtu
Ihned se stáváte majitelem auta Ihned se stáváte majitelem auta


Zavřít

Citroen C5 2005

1.6 HDi, nové v ČR, 2. majitel, servisní knížka, Aut. klimatizace, posilovač řízení
Cena: 75 000 Kč
Zavolejte mi