Auto na zbrojní pas

Design 1

Tohle auto šokuje, na rozdíl od sesterské X5 působí mnohem agresivnějším dojmem. Široce rozkročená karoserie umí dokonale vyděsit řidiče, kteří tohoto obra spatří ve zpětném zrcátku. Mám ráda střízlivé a konzervativní tvary, ale X6 mě při každém pohledu fascinuje. Výrazně klesající záď ve stylu kupé je u terénních aut výjimečným zjevem, kromě BMW mě napadá už jen SsangYong Actyon. Odvážnému štěstí přeje, myslím, že se tenhle bavorák designérům moc povedl.

Motor a převodovka 1*

Dvojice turbodmychadel pumpujících vzduch do osmi válců dává 2,5tunovému autu naprosto zdrcující zrychlení. Ve srovnání s mým pětilitrovým Mercedesem ML je motor BMW na zcela jiné úrovni. Táhne zběsile v jakýchkoliv otáčkách a zvuk motoru i výfuků je okouzlující. Při prudké akceleraci se ozývá kanonáda, která každého nadšence musí zahřát u srdce. I když jsem si dynamiku motoru užívala, mile mě překvapila spotřeba, která se držela okolo 15 litrů. Automatická převodovka je s motorem dokonale sladěna, velmi rychle reaguje, přitom má cit pro konkrétní jízdní situaci. Možnost ručního řazení pádly pod volantem jsem proto nevyužila. Neměla jsem k tomu důvod.

Interiér 2

Nedostatek prostoru v interiéru je daní za design a zároveň největší slabinou X6. Místa vpředu je tak akorát, ale na sedadlech vzadu je to bída. Člověk průměrného vzrůstu se již dotýká hlavou stropu, ani menší postavy si tu přílišný komfort neužijí. Stejně tak ani zavazadlový prostor rozhodně nemá ambice pobrat zavazadla na rodinnou dovolenou, zkosená střecha omezuje jakoukoliv praktickou využitelnost auta. Řidič se spolujezdcem jsou ale hýčkáni výbornými sedadly s širokými možnostmi nastavení a vynikajícím bočním vedením. Design interiéru je velmi povedený, jemná oranžovohnědá kůže tomuto extravagantnímu autu sluší.

Ovládání a výbava 1

Testovaná X6 měla na palubě snad všechny možné prvky výbavy, které lze docela jednoduše nastavit jediným ovladačem, pověstným stříbrným kolečkem iDrive. Nejsem ale příliš zkoumavý typ, trvá mi relativně dlouho, než všechny možnosti auta objevím. Obvykle mě na ně ještě musí někdo upozornit - třeba manžel, který mi na palubní desce zapnul režim Sport a BMW rázem jezdilo ještě svižněji. Chválím adaptivní tlumiče, které se umí rychle přizpůsobit aktuálním jízdním podmínkám - přitvrdit při rychlém průjezdu zatáčkou nebo změkčit pérování na rozbitých silnicích ve městě. Takové technické vymoženosti mě fascinují.

Jízda 1

Troufám si tvrdit, že BMW X6 je prvním vozem typu SUV, pro který není přívlastek "sportovní" jen pojmem z reklamní brožury. Zrychlení na stovku mu trvá jen o málo víc než pět vteřin a dokáže tak pořádně zatopit i autům, která se tváří jako čistokrevné sporťáky. Velkým zážitkem je chování podvozku. Ze svého mercedesu jsem zvyklá před ostrou zatáčkou vždy pokorně přibrzdit, ale X6 jako by popírala zákony fyziky. Způsob, jakým se vyrovná s klikatou silnicí, člověk nepochopí, dokud to nezažije na vlastní kůži. Dojmy z jízdy jsou natolik silné, že bych lehce propadla nekritickému nadšení. Musím ale říci, že bych u tak drahého auta čekala lepší hlukovou izolaci interiéru. Vadilo mi také velmi úzké zadní okno - za jízdy jsem zvyklá v zrcátku sledovat, co se děje za mnou. A v X6 jsem toho moc neviděla.

Celkový dojem 1

Po třech dnech testování jsem se s X6 loučila jen velmi nerada. Nepamatuji si, kdy mi nějaké auto tak přirostlo k srdci. Nejen sebevědomý vzhled, který se vysmívá úpěnlivé praktičnosti všedních SUV, ale hlavně výkon motoru, jeho zvuk a šokující jízdní vlastnosti, dokonale popírající hmotnost vozu. Vše mě naprosto nadchlo. Rodinné auto tenhle bavorák zrovna není, takže bych svůj mnohem praktičtější mercedes neopustila. Ale jako druhé auto bych jej brala, podmínkou by však byl přeplňovaný osmiválec pod kapotou. Ten motor je prostě třída.

Poznámka: Hodnocení známkou jako ve škole, 1 znamená výborně, 5 nedostatečně.

Dotazník řidičky

Karolína Topolová, viceprezidentka společnosti AAA Auto. Soukromě jezdí Mercedesem ML 500, ročně najede 25 000 kilometrů.

*Auto, nebo motorka? 
Auto. Na motorce se docela bojím.

*Nové, či ojeté? 
Zánovní.

*Čtyřválec, nebo osmiválec? 
Osmiválec.

*Spotřeba motoru... 
... není rozhodující.

*Pohon dvou, nebo všech kol? 
4 x 4.

*Auto, ve kterém se cítím dobře. 
Mercedes. Vždycky jsem se k této značce vrátila.

*Řízení je pro mě... 
... relaxace a zábava.

*Moje první auto. 
Řídit jsem se naučila ve Fiatu 126. Když jsem si pak koupila Volkswagen Polo, do týdne mi jej ukradli.

*Auto, na které se těším. 
Elektrické auto s jízdními vlastnostmi benziňáku.

BMW X6 xDrive 50i  
Objem motoru: 4395 cm3 
Výkon: 300 kW/407 k 
Rozměry (délka/šířka/výška): 4877/1983/1640 mm 
Rozvor náprav: 2933 mm 
Objem kufru: 570 l 
Max. rychlost: 250 km/h 
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s 
Kombinovaná spotřeba: 12,8 l 
Základní cena: 1 930 000 Kč

BMW X6 s motorem V8 Twinturbo je momentálně nejdynamičtějším sériovým SUV na světě. Při zrychlení na stokilometrovou rychlost si hravě poradí i s dosavadním králem kategorie terénních sportovců - Porsche Cayenne GTS. Navzdory masivní stavbě karoserie a pohonu všech kol xDrive s automatickou uzávěrkou diferenciálu je BMW X6 stavěné především pro kvalitní asfaltové silnice. V sériové výbavě vozu najdeme mimo jiné výškovou regulaci zadní nápravy, 19" litá kola, automatickou klimatizaci s uhlíkovým filtrem, světla pro denní svícení a xenonové výbojky, palubní počítač nebo rádio s MP3 a měničem CD. Vůz s motorem V8 je dodáván výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou s možností manuálního řazení. Kromě benzinového osmiválce jsou k dispozici ještě tři šestiválce - jeden jezdí na benzin, dva na naftu. Cena vozu začíná na 1,5 milionu korun.




800 110 800 Volejte denně 8:00 - 21:00