Full-hybridní vozy může hnát vpřed spalovací motor, elektromotor i oba druhy pohonu současně. Automobilky používají u full-hybridních vozů různá řešení, ale uživatelsky se vlastně v ničem zásadním neliší. Vždy platí, že full-hybridy nemusíte dobíjet ze zásuvky a u většiny pak platí, že elektromotor je především pomocník spalovacího motoru. Ať už je full-hybrid technicky řešen jakkoliv, tak jeho smyslem je, že v nižších rychlostech jede auto co nejčastěji to lze čistě na elektřinu.
Typicky se jedná o popojíždění v koloně, či o jízdu ustálenou rychlostí po městě. Vzdálenost, kterou je full-hybrid schopen ujet pouze na elektřinu, je maximálně pár jednotek kilometrů. Energie v baterii vozu přitom pochází z rekuperace či ze spalovacího motoru. Většina vozů umožňuje elektrický režim manuálně vyvolat za předpokladu, že je baterie dostatečně nabitá a jsou splněny další podmínky.
Mezi největší uživatelské výhody full-hybridů patří nižší spotřeba (menší hybridy umí po městě jezdit klidně za 3 až 4 l paliva na 100 km), plynulejší jízda a tišší provoz ve městě. A přestože kombinace elektřiny a spalovacího motoru zní složitě, tak jsou full-hybridy velmi spolehlivé.