Vyhřívání sedadel automobilu je prvkem komfortní výbavy, který při zapnutí slouží rychlejšímu prohřátí sedáku a opěradla sedačky.
Vyhřívání sedačky funguje na jednoduchém principu odporového drátu. Ten je namotán pár centimetrů pod jejím potahem. Při aktivaci dojde díky proudící elektrické energii v drátu k jeho prudkému ohřátí. To následně vyhřívá celé sedadlo. Systém je velice jednoduchý, nicméně v minulosti docházelo k častým komplikacím. Nejznámější automobilkou, kterou problémy s vyhříváním sedadel postihly, je výrobce Chrysler. Chryslery dřívějších generací měly v sedadlech příliš silný odporový drát, díky čemuž docházelo po delším zapnutí dokonce k propálení samotného potahu sedačky. Tento problém byl odstraněn a v současnosti se okolo vyhřívání sedaček většinou neobjevují žádné potíže.
Výhřev sedadel nabízí naprostá většina automobilových výrobců. Intenzita výhřevu je volitelná nejčastěji ve třech stupních, ale vyskytuje se i pět nebo dokonce sedm úrovní výhřevu. U luxusnějších vozů vyšších tříd bývá vyhřívání sedadel k dispozici i pro zadní sedačky.
Rychlé vyhřátí sedačky je jistě příjemnou a komfortní záležitostí především v zimních měsících, kdy je interiér automobilu studený. Odborníci ovšem nedoporučují delší užívání této komfortní funkce. Sezení na vyhřívaném sedadle totiž způsobí sice příjemné, ale nežádoucí prohřátí zádových svalů. Ty jsou po vystoupení z vozidla mnohem náchylnější k prochladnutí a následným zdravotním obtížím. Další zdravotní riziko se týká pánů, neboť bylo prokázáno, že dlouhodobější užívání výhřevu sedadel negativně ovlivňuje mužskou reprodukci. Proto je i u této komfortní funkce velice důležité její správné použití, které slouží především k rychlému zahřátí prochladlého sedadla.