Kompresor spolu s lepící sadou nahrazuje v mnoha dnešních automobilech povinnou výbavu v podobě rezervního kola, které již v současnosti bývá za příplatek.
Kombinace lepící sady spolu s malým kompresorem nahrazuje rezervní kolo v podobě „žiletky“ (úzkého rezervního kola) nebo plnohodnotné rezervy hned z několika důvodů. V první řadě může za důvodem takového použití stát úspora prostoru ve voze, přičemž nově vzniklý prostor lze využít například k rozšíření zavazadlového prostoru. V druhé řadě stojí za širším použitím této sestavy také neustálé snahy o úsporu hmotnosti u nových modelů, která snižuje emise a normovanou spotřebu paliva.
Kompresor je zařízení sloužící ke kompresi (stlačení) vzduchu a v automobilech jím vybaveným se vyskytuje v malé verzi, určené pro použití pomocí 12V zásuvky, která bývá umístěna v interiéru. Nejedná se zpravidla o nijak zdárně výkonný kompresor a slouží pouze k nouzovému nafouknutí poškozené pneumatiky.
Lepící sada spolu s kompresorem obsahuje lahvičku s lepidlem, závity k našroubování šlahounků, které slouží k nafouknutí propíchnuté pneumatiky, a kabel k napájení kompresoru. Použití je velmi jednoduché. Kompresor přišroubujeme k lepící sadě pomocí přidruženého závitu na konci šlahounku. Poté přišroubujeme šlahounek vedoucí z nádobky s lepidlem k ventilku od kola, které je prázdné. Zapojíme kompresor do 12 V zásuvky v interiéru vozu a spustíme jej. Kompresor vhání přes připojenou nádobku plnou lepící směsi vzduch do pneumatiky spolu s lepidlem, čím by měl kolo zalepit a nafouknout. Vše se zdá být velmi jednoduché, nicméně toto řešení má jednu obrovskou nevýhodu. V případě většího defektu či proražení pneumatiky s většími trhlinami je použití lepící sady zcela bezvýsledné a nelze se tak vyhnout telefonátu některé z asistenčních služeb. Ani v případě úspěšného nafouknutí nemá ale řidič vyhráno. Kolo je nutné po pár ujetých kilometrech kontrolovat, nepřekračovat rychlost 80 km/h a co nejdříve vyhledat pneuservis, který pneumatiku definitivně opraví.
