Karoserie liftback se vyznačuje především svou praktičností díky zadním, pátým dveřím s výklopným oknem a skvěle se tak hodí pro většinu uživatelů. Není nutné ani vozit objemné a těžké předměty, které by si výklopné dveře vyžadovaly, aby člověk ocenil snadnou manipulaci se všemi věcmi v zavazadlovém prostoru. Je prostě velmi snadné a praktické mít vůz s krásným splývavým designem jako u sedanu, ale nenamáhat si záda při manipulaci se zavazadly. Mnohé liftbacky pak dokonce působí sportovněji a dravěji, než vozy v provedení sedan, které zřídkakdy dokonce nemají tak splývavou záď jako liftback. Krásným příkladem za vše je Opel Vectra C, která se před faceliftem vyráběla s karoserií liftback pouze ve sportovnější verzi GTS a vozu to slušelo o mnoho víc. Za zmínku stojí také systém Twin-door vyvinutý pro Škodu Superb druhé generace. Ten umožňuje dvojí otevření zavazadelníku, takže vůz lze používat jako sedan, ale po krátkém stisknutí určeného tlačítka a trojitém bliknutí třetího brzdového světla lze otevřít celé zadní páté dveře a pohodlně tak umístit či vyjmout velké předměty.
Nevýhodou u karoserie liftback je trochu vyšší jízdní hluk v interieru díky horšímu odhlučnění zadních kol. V onom inkriminovaném místě lze spatřovat i další nevýhodu. Zadní plato (pod oknem), které stojí jednak za horším odhlučněním vozu, ale často i drnčí a chrastí při poskakování na dírách (zvláště pak u neprémiových modelů), což celkovému dojmu z jízdy nepřidá.
Jistou odnož karoserie liftback představuje označení fastback. Principielně se nic nemění a podstata výklopných pátých dveří zůstává, nicméně u vozů s karoserií fastback zcela chybí vodorovná hrana víka kufru s vozovkou, jakou známe od sedanů. Jedná se tak pouze o designovou odlišnost. Typickým představitelem této karoserie je Audi A7.