Haubna neboli kapota je označení pro kryt přední části u automobilu. Nejčastěji se jedná o víko motorového prostoru, nicméně u vozů s motorem za prostorem pro posádku (např. Porsche 911) či uprostřed slouží jako kryt zavazadlového prostoru. Otevírání haubny bývá umístěno v automobilu zpravidla v oblasti řidičových dveří.
Při současném trendu minimalizace hmotnosti vozů je často vyrobena z hliníku či jiných odlehčených materiálů. Druhým důvodem pro toto použití je ochrana chodců. Moderní kapoty mají za účel chodce co nejvíce ochránit a tak při sražení dochází ke značné deformaci tohoto krytu.
V dřívějších dobách se stávalo, že při vyšších rychlostech pod sebe kapota nabrala vzduch, který ji následně zvedl. Taková situace mohla vést k vážným až tragickým nehodám, protože zvednutá kapota rozbila čelní sklo vozu a znemožnila řidiči výhled vpřed. Dnešní vozy tak mají pojistku, která by i při špatném dovření přední haubny měla zabránit jejímu zvednutí. Stále častějším trendem je také výroba čelní masky vozu tak, aby spoj mezi haubnou a čelní maskou tvořil menší schod a kapota tak byla lehce propadlá, díky čemuž na ni vzduch při vyšších rychlostech shora tlačí. Toto řešení má hned dva pozitivní vlivy. Za prvé znemožní již zmiňované otevření kapoty za jízdy a za druhé účinně snižuje spotřebu paliva díky snížení koeficientu odporu vzduchu.