Emise CO2 neboli oxidu uhličitého jsou v dnešním automobilovém světě stále více skloňovaným pojmem. Na vině je rostoucí procento tohoto plynu v atmosféře a z toho plynoucí důsledek v podobě skleníkového efektu, který mu je do značné míry připisován. CO2 ovšem nemá jen negativní dopady. Při jeho zvýšené koncentraci byla kupříkladu pozorována zvýšená aktivita rostlin a následně zvýšená produkce kyslíku.
Automobily při svém provozu tento plyn ovšem díky zážehovým a vznětovým reakcím v motorech nemalou mírou produkují, a tak si Evropská unie spolu s některými, zejména ekologickými organizacemi dala za cíl co nejvíce snížit jeho produkci pomocí restriktivních (omezujících) opatření v automobilové dopravě. Právě tato opatření jsou jedny z hlavních příčin neustálého snižování zdvihových objemů motorů (downsizingu) a jejich následným oturbováním (přidáváním turbodmychadel).
Evropská unie si dala za cíl do roku 2020 snížit průměrnou emisi CO2 na ujetý kilometr pod hranici 95 gramů. Tato hranice říká, že by průměrný benzínový vůz měl jezdit se spotřebou na 100 ujetých kilometrů pod hranicí 4 litrů benzínu.
