Brzdná dráha je odvislá od různých typů vozidel a situací, v níž se ocitnou. Mezi stěžejní faktory ovlivňující délku brzdné dráhy patří správně zvolené a nahuštěné pneumatiky, síla brzdového systému (je důležité dbát o jeho údržbu) a hmotnost samotného automobilu. Nejdůležitějšími aspekty v daných situacích bude obsazení vozu (brzdnou dráhu velmi ovlivňuje, pokud je řidič ve voze sám nebo v něm cestují 4 dospělí), ale především stav a povaha vozovky v kombinaci s rychlostí.
Na suché vozovce je průměrná brzdná dráha u osobního automobilu (při dodržení perfektního technického stavu) z 80 na 0 km/h okolo 35 metrů. Na mokru už to je 50 metrů a na náledí dokonce 165 metrů. To je téměř pětkrát delší dráha, než jakou úplné zastavení zabere na suché silnici.
Právě za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy byl vyvinut systém ABS (Anti-block Braking System = proti blokovací brzdný systém), který účinně zkracuje brzdnou dráhu za špatných adhezních podmínek a zvyšuje tím celkovou ovladatelnost vozu při brzdění.
ABS samo o sobě brzdnou dráhu nezkracuje (na suchém povrchu ji naopak mírně prodlužuje!), ale jemným povolováním brzdného účinku frekvencí několikrát za sekundu zabraňuje smýkání kol a tím napomáhá celkovému brzdnému účinku na špatném povrchu a za podmínek jako je náledí, sníh či velké množství vody na vozovce.
Na suché vozovce je pak maximální brzdný účinek vozu těsně před zásahem ABS.
