Nabídka benzínových aut rostla v posledním čtvrtletí šest a půl krát rychleji než dieselových
Praha, 15. dubna 2019 – Počet inzerovaných ojetých vozů do 4 let stáří s nízkým nájezdem a vysokým stupněm výbavy se během prvního čtvrtletí vyšplhal v České republice na 32 028 a oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku vzrostl o 7,3 %. Nájezd kilometrů na tachometru klesl o 6,7 % na 14 240 kilometrů a věk aut se snížil o 0,2 na nejčastější hodnotu 1,0 roku. Vyplynulo to z analýzy skupiny AURES Holdings, kam patří znovuobnovená značka Mototechna, specializující se na zánovní ojeté vozy.
Trh se zánovními ojetinami u nás opět zažil razantní oživení. Zájemci si během právě uplynulého čtvrtletí mohli vybírat z celkového počtu 32 028zánovních automobilů. Nejvíce vozů bylo inzerováno tradičně v Praze (11 985), nejméně pak v Karlovarském kraji (510). S výjimkou Polska vzrostla nabídka i na Slovensku a v Maďarsku. Celkové navýšení počtu inzerovaných automobilů v zemích vyšehradské čtyřky činilo 4,7 %, což představovalo celkem 112 128 vozů.
Citelný nárůst zaznamenala nabídka vozů poháněných benzínovými motory. Během posledního čtvrtletí vzrostl počet benzínových zánovních automobilů o 12,7 %, zatímco inzerované dieselové agregáty zaznamenaly nárůst o „pouhá“ 2 % v porovnání s posledním čtvrtletím roku 2018. „Zánovní automobily se na trhu nabízí stále mladší, což koresponduje i s poptávkou v našich autocentrech. Vysokým tempem roste především zájem o půlroční vozy, které mají najeto okolo devíti tisíc kilometrů. Vozy jsou stále v záruce od výrobce, ale jejich cena je často až o čtyřicet procent nižší než v případě nových automobilů,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, která značku Mototechna provozuje. Zánovní vozy nabízené na celém českém trhu mají nejčastěji nájezd 14 240 km a jsou rok staré. Nejčastější cena těchto automobilů v tuzemsku stoupla o cca šest tisíc korun na 454 900 korun, což je vzhledem k implementaci nejrůznějších technologických a bezpečnostních vymožeností a smart technologií pochopitelné.
Dovoz ojetých automobilů v posledních měsících stagnuje a během prvního čtvrtletí roku 2019 došlo i k mírnému poklesu množství dovážených zánovních vozů, a to ze 7 % na 6,1 %. „Dovoz zánovních automobilů do ČR klesá na úkor starších ojetin, které se k nám stále hojně dováží. Novější nebourané dovozovky nemohou svojí cenou konkurovat tuzemským automobilům s prokazatelnou historií,“ doplnil Vaněček.
V nabídce zánovních automobilů na českém trhu vedla jednoznačně značka Škoda s modely Rapid, Fabia, Octavia a Superb. Svého dalšího zástupce, Citigo, má tuzemský výrobce na sedmém místě, pětku obsadil Hyundai i30. Na šestém, respektive osmém místě se umístily vozy Volkswagen s modely Golf a Passat. Na devátou příčku se dostala Kia Ceed a desítku uzavírá Škoda Kodiaq.
Žebříček TOP 10 nejinzerovanějších zánovních ojetin v 1. čtvrtletí 2019 |
|||||
Č.
|
Model
|
Počet ks. |
Č.
|
Značka/model
|
Počet ks. |
1.
|
Škoda Rapid |
3 006
|
6.
|
Volkswagen Golf |
590
|
2.
|
Škoda Octavia
|
2 440
|
7.
|
Škoda Citigo
|
567
|
3.
|
Škoda Fabia |
2 295
|
8.
|
Volkswagen Passat |
447
|
4.
|
Škoda Superb
|
851
|
9.
|
Kia Ceed
|
440
|
5.
|
Hyundai i30 |
837
|
10.
|
Škoda Kodiaq |
411
|
Současná Mototechna prošla zásadní obnovou a je moderní společností, která svou nabídkou uspokojí nejnáročnější zákazníky. Za více než 6 let prodala již na 50 000 automobilů nejžádanějších značek a modelů. Specializuje se především na prodej kvalitních, minimálně užívaných vozů a má za cíl poskytnout motoristům kompletní servis. Pod značkou Mototechna Premium prodává také prémiové a luxusní značky, pod Mototechna Classic investiční a sběratelské vozy, pod hlavičkou Mototechna EcoDrive vozy s alternativním pohonem a patří do skupiny AURES Holdings, kterou vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna Ligy. |