Zákazníci sítě AAA AUTO letos v létě kupovali nejvíce úsporné hatchbacky

Hatchbacky tvořily v červenci a srpnu více než 28 % poptávky v síti autocenter AAA AUTO. Po dvou letech tak sesadily z prvenství kombíky. Prodaných automobilů s benzínovým motorem bylo 56 %.

Praha, 2. září 2022 – Léto je za námi, děti se vrátily zpátky do škol a zákazníci začínají zvažovat při nákupu novějšího vozu i výhody pro nadcházející zimní sezónu. V červenci a srpnu se nákupní chování oproti zbytku roku významně proměnilo. Po dvou letech pandemie, kdy byly na výsluní kombíky, si své pomyslné prvenství vybojovaly zpět hatchbacky, kterých se v síti autocenter AAA AUTO prodalo 28,3 %. Největší poptávka je jednoznačně po úsporných automobilech. 56 % prodaných aut mělo benzínový pohon. Vyplynulo to z prodejních statistik skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Pandemie covidu značně proměnila zákaznické chování. Lidé začali více řešit praktičnost vozů a zásadní byl větší zavazadlový prostor. Toto léto došlo po dvou letech ke změně a na výsluní se vrátily hatchbacky, o které byl v naší síti autocenter největší zájem. Kvůli zdražování cen energií a dalších komodit zákazníci více šetří. Často si pořizují i druhý nebo třetí menší vůz, který je pro každodenní dojíždění do zaměstnání výrazně úspornější na provoz. S nástupem zimní sezóny a částečnému zlevnění paliv lze očekávat, že hatchbacky opět v popularitě porazí kombi i SUV,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Hatchbacky v červenci a srpnu tvořily 28,3 % z celkových prodejů skupiny. Kombíků se prodalo 25,7 % a SUV 23 %.

Prohloubení rozdílu mezi cenou benzínu a dieselu v létě značně ovlivnilo nákupní chování zákazníků při koupi ojetého vozu. 56 % zákazníků si pořídilo automobil v benzínu. Přitom poměr mezi oblibou těchto dvou druhů paliv se v letních měsících každoročně téměř rovná a takový výkyv není obvyklý. „Lidé prostě hledají, kde ušetřit. To je i důvod, proč v létě nerostl tak výrazně zájem o automobily s automatickou převodovkou, které mají v porovnání s manuálem o něco vyšší spotřebu. Poslední tři roky se každé léto zájem zvýšil meziročně zhruba o tři procenta, toto léto jen o procento a půl,“ doplnil Vaněček.

Mezi modely aut se na prvních třech místech snad poprvé v třicetileté historii skupiny AURES Holdings objevily tři Škodovky, konkrétně modely Octavia (9,6 %), Fabia (6,2 %) a Superb (3,2 %). Nejoblíbenějšími letními barvami vozu jsou tradičně stříbrno-šedá (24,4 %), bílá (18,2 %) a černá (15,1 %).




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 56 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.