Trh s ojetými vozy se začíná oživovat, doba inzerce vozu se ale prodloužila

Průměrná doba prodeje vozu od prvního inzerátu meziročně stoupla z 32 na 40 dní. Nejrychleji se prodávají veterány v perfektním stavu. Škodu 105 tak můžete prodat za dva dny za 429 900 korun.

Praha, 16. února 2022 – V loňském roce se postupně začala uklidňovat situace na sekundárním automobilovém trhu. Nabídka se začala konečně rozšiřovat a letos v lednu byla dokonce nejvyšší za posledního půl roku. Stabilizovaly se ceny a průměrná doba, po kterou jsou inzerované automobily v nabídce, meziročně stoupla z 32 dní na 40. Tento trend je patrný i u nejoblíbenějších modelů, kdy například nejprodávanější Škoda Octavia se prodá nejčastěji za 39 dní, o deset dní pomaleji než vloni. Nejrychleji se pak prodávají veteráni a investiční vozy. Data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„Poslední tři roky se sekundární automobilový trh potýká s velkými výpadky ve výrobě a klesající nabídkou. Posledních několik měsíců se situace uklidnila – auta přibývají a ceny jsou stabilní. Mění se ale vnímání zákazníků. Zatímco v pandemii lidé měnili auta v rekordním čase podle aktuální potřeby, vloni se doba prodeje vozu o něco prodloužila. Lidé v důsledku krize déle vybírají automobily, protože si chtějí koupi lépe promyslet, aby jejich investice dávala v současné ekonomické situaci opravdu smysl,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Průměrná doba, po kterou jsou inzerované vozy v nabídce, se tak prodloužila meziročně o osm dní na nejčastějších čtyřicet. I tak jde o druhou nejnižší dobu za posledních pět let. Před pěti lety se vůz prodával v průměru o deset dní déle. „Lidé vidí v automobilech jistou formu investice, protože ceny ani u ojetin neklesají tak rychle. Nejrychleji pak mizí vozy s investičním potenciálem. Za pouhé dva dny tak vloni prodali inzerenti třeba Škodu 105 nebo Škodu 135. V obou případech byla cena výrazně nad 400 000 korun,“ doplnil Vaněček.

Doba inzerce se prodloužila u všech nejžádanějších automobilů. Čechy nejoblíbenější Škoda Octavia se nejčastěji prodá za 39 dní, tedy o deset dní pomaleji než loni. V desítce nejprodávanějších automobilů se nejdéle prodává Škoda Karoq, u které se zároveň doba prodloužila nejvýrazněji, a to o 24 dní. Naopak se meziročně snížila doba inzerce u elektromobilů. BMW i3 se prodává nejčastěji 44 dní, Model 3 od Tesly 37 dní, Škoda Enyaq 36 dní. „U elektromobilů se díky zvýšené poptávce v loňském roce snížila průměrná doba inzerování na polovinu. U hybridů je doba prodeje ještě nižší. Například Toyota Corolla nebo Toyota RAV se prodávají většinou za 31 dní, Toyota C-HR pak 29 dní,“ uzavřel Petr Vaněček.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 21 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.