Trh ojetin dále ožívá, nabídka v Česku meziročně stoupla o 3,2 procenta

Praha, 3. března 2023 – Únor je tradičně měsícem s nejnižší nabídkou ojetin na trhu. Největší vliv má to, že se jedná o nejkratší měsíc v roce. V meziročním srovnání ale ojetin na tuzemském trhu přibylo o 3,2 %. Oproti roku 2021, který byl ještě ovlivněn kovidovými restrikcemi, je nárůst dokonce šestiprocentní. Ve druhém měsíci bylo na českém trhu nabízeno 94 751 ojetých vozů. Střední hodnota ceny se již třetí měsíc drží na úrovni 200 000 korun, medián stáří je 10,3 roku a nabízené vozy mají nejčastěji najeto 159 000 kilometrů. Vyplývá to z analýzy trhu Barometr ojetých vozů, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Odložená poptávka ještě z dob kovidu, ale i nedávno oznámený faktický zákaz spalovacích motorů po roce 2035 vedou spotřebitele k obměně vozového parku. To dokazují i naše prodejní výsledky, kdy jsme v lednu a únoru letošního roku zaznamenali historicky rekordní prodeje v daných měsících. Zvýšený zájem s sebou však přináší i riziko koupě nekvalitních ojetin například ze zahraničí, v jejichž dovozu povzbuzuje různé překupníky mimořádně silná koruna,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice. „V poslední době sledujeme rozpor mezi zákaznickými preferencemi a nabídkou na trhu. Například v našich autocentrech jsou nejpoptávanější hatchbacky, které jen v únoru tvořily 28 % procent prodaných vozů, ale na trhu jich ve stejném měsíci bylo pouze 19,3 % ze všech nabízených aut,“ dodává Vaněček. Nejvíce bylo v únoru v nabídce vozů s karoserií combi, a to 29 %, následuje karoserie SUV s 26,6 % a až na třetím místě byly úsporné hatchbacky. Další zajímavostí je, že pouze pět značek tvoří více než 56 % nabídky na českém sekundárním trhu.

 

TOP 5 značek

Počet vozů v nabídce

1

Škoda

22 817

2

Volkswagen

13 420

3

Ford

6 860

4

BMW

5 687

5

Mercedes

4 363

Nejčastěji nabízeným modelem ojetých vozů na českém trhu byla v únoru tradičně Škoda Octavia s cenovým mediánem 189 000 korun ve stáří 9,7 roku a se 186 500 kilometry na tachometru. Mezi elektromobily to byla Škoda Enyaq ve stáří 1,2 roku s nájezdem 14 651 kilometrů a cenovkou 1 499 000 korun. Hybridům vládla Toyota Yaris ve stáří 3,7 roku s najetými 35 500 kilometry a cenou 394 500 korun. V nabídce bylo v únoru 1 035 vozů s hybridním pohonem (o 36 více než v lednu, meziročně o 283 více) a 533 čistých elektromobilů (o 93 méně než v lednu, meziročně o 212 více). Nejdražším nabízeným vozem na českém trhu bylo v lednu dvanáctileté Ferrari 599 s najetými 17 455 kilometry a cenovkou 20 550 000 korun.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 14 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.