Prodeje ojetých vozů za cenu nad 400 tisíc korun se za pět let téměř zdvojnásobily, také díky stoupající oblibě SUV.
Praha, 13. listopadu 2025 – Zatímco ještě v roce 2021 tvořily vozy s cenou nad 400 tisíc korun jen 14,7 procent všech prodejů ojetých automobilů na českém sekundárním trhu, letos jejich podíl dosáhl 27,3 procent. Vyplývá to z analýzy trhu skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. Podle ní počet prodaných vozů v této cenové hladině vzrostl z 94 453 kusů za deset měsíců roku 2021 na 175 351 vozů ve stejném období letošního roku, tedy o bezmála 86 procent.
Z dražších ojetin se na českém trhu nejlépe prodávají vozy v cenové hladině 400 až 600 tisíc korun. Letos jich našlo nového majitele přes 88 tisíc, což oproti stejnému období roku 2021 představuje nárůst o více než 67 procent. Podíl prodejů v segmentu 600 až 800 tisíc se ve stejném období přibližně zdvojnásobil na 6,1 procent, tedy na 39 tisíc letos prodaných vozů. Platí přitom, že čím vyšší cenová kategorie, tím vyšší nárůst prodejů – například vozů za cenu nad milion korun se nyní prodá 2,35krát více než před pěti lety. V absolutních číslech se jedná o nárůst z 12 tisíc na téměř 29 tisíc kusů s tím, že přes 51 procent z letos prodaných vozů této cenové kategorie připadá na SUV.
Lidé preferují vznětové motory, které pohání zhruba polovinu ojetin prodaných napříč kategoriemi. Nejoblíbenější jsou „nafťáky“ sice v segmentu 200-300 tisíc korun (57 procent), ovšem i z prodejů za milion a více tvoří diesely 48 procent. Také podíly zážehových motorů a alternativních pohonů jsou podobné bez ohledu na cenu. Od hranice 400 tisíc korun výš převládají vozy s automatickou převodovkou, přičemž u nejdražších automobilů nad 800 tisíc korun tvoří automaty více než devět z deseti prodejů. Co se oblíbenosti jednotlivých modelů týče, tak nepřekvapivě vedou Škodovky, do 600 tisíc korun Octavia a ve vyšších cenových kategoriích Kodiaq.
„Nejvíce se sice stále prodávají ojeté vozy do 100 tisíc korun, jejich podíl na celkových prodejích však za posledních pět let poklesl o sedminu na 35 procent. Všechny ostatní cenové kategorie naopak rostou, ty nejvyšší o řádově 10 až 20 procent ročně. Je tedy zřejmé, že zákazníci jsou ochotni si připlatit za lépe vybavená a mladší auta. Jedná se o dlouhodobý trend, který odráží zvyšující se životní úroveň českých domácností. Dalším faktorem je stoupající obliba SUV, která bývají dražší než srovnatelně vybavené hatchbacky,“ vysvětluje Petr Vaněček, generální ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Hlavní zjištění srovnání prodejů ojetin za období 2021 až 2025:
- Podíl vozů v ceně nad 400 tisíc korun se za pět let zvýšil o dvě třetiny na 27 procent.
- Nejvýrazněji rostou prodeje prémiových vozů, například podíl aut s cenovkou milion korun a více stoupl z necelých 2 na 4,5 procenta.
- Naftové motory stále vedou napříč kategoriemi s podílem kolem 50 procent. Elektromobily jsou výrazněji zastoupeny až v segmentech nad 600 tisíc s podílem mezi 5 a 7 procenty.
- Do 400 tisíc korun převažují manuální převodovky (60-80 procent), zatímco u vozů nad 800 tisíc tvoří přes 90 procent všech prodejů automaty.
- U levnějších vozů dominují hatchbacky a kombíky, ve střední cenové hladině 400-600 tisíc korun je dotahují SUV se 37 procenty. Ve vyšších kategoriích je podíl SUV zhruba poloviční.





