Válka na Ukrajině zvýšila zájem o SUV, která jsou nejprodávanějším typem ojetin

Od ledna se snížila poptávka po dieselových ojetinách z 56 % na necelých 53 %, naopak razantně stoupl zájem o vozy s automatickou převodovkou

Praha, 26. května 2022 – Tři měsíce od vypuknutí války na Ukrajině se krize na evropském automobilovém trhu dále prohloubila. Změnila se také struktura poptávky i nabídky. V síti autocenter AAA AUTO poklesl zájem především o dieselové automobily, kterých se prodává již méně než 53 %. Poptávka po ojetinách ale celkově roste. Poprvé v třicetileté historii skupiny AURES Holdings, kam síť autocenter AAA AUTO patří, jsou nejprodávanějším typem vozů SUV.

„Každá krize na trhu ovlivní nákupní zvyklosti zákazníků. Válka na Ukrajině s trhem značně zahýbala, a to jak na straně poptávky, tak na straně nabídky. Zdražení paliv snížilo poptávku po dieselových automobilech, které si ještě v lednu pořizovalo padesát šest procent našich zákazníků. Nyní v květnu to není ani padesát tři procenta. Nabídka dieselových ojetých automobilů na českém trhu naopak roste na úkor žádanějších benzínových,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Ke změně došlo i v případě nákupu jednotlivých typů karoserie. Vůbec poprvé v třicetileté historii AAA AUTO je nejprodávanějším typem SUV, kterých se v květnu v síti autocenter AAA AUTO prodalo již 28 %. „Již se začátkem pandemie začala růst poptávka po vozech s větším zavazadlovým prostorem. Proto také varianta kombi poprvé sesadila z první příčky oblíbenosti dlouhodobě vedoucí hatchbacky již v roce 2020. Letos v dubnu se poprvé v Áčkách staly nejprodávanějšími SUV, které zákazníci vnímají jako všestranější než podobně prostorné kombi,“ doplnil Vaněček.

Zásadní změnou prošel i prodej automobilů podle typu převodovky. Přestože zájem o automatickou převodovku od začátku pandemie kontinuálně roste, s nástupem války na Ukrajině se poptávka zvýšila ještě více. V květnu letošního roku AAA AUTO prodalo téměř 42 % aut v automatu, v lednu to bylo jen 38,5 %. V roce 2016 to bylo dokonce jen 26 %. Naopak například prodeje automobilů s náhonem na všechna čtyři kola stagnují. V květnu se těchto aut prodalo 20 %, v lednu to přitom bylo 21 %. „Zákazníci čím dál tím více preferují nejen prostornost vozu, ale také pohodlí, praktičnost a zohledňují provozní náklady,“ uzavřel Petr Vaněček.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 63 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.