Před třiceti lety ženy auta pořizovaly minimálně, dnes je to jen v AAA AUTO skoro třetina

Praha, 7. března 2022 – Ženy, které zítra slaví svůj svátek, patří mezi významnou skupinu kupujících na trhu ojetých automobilů, kde tvoří 31 % zákazníků. To, aby si žena sama koupila vůz, přitom bylo ještě před třiceti lety v podstatě nemyslitelné. Dnes jsou ženy velmi pragmatické a při výběru často méně dávají na city než muži.  Nejčastěji si vybírají šedé hatchbacky v benzínovém provedení. Automatickou převodovku volí 20 % z nich. Vyplynulo to z analýzy skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO.

„Za třicet let existence AAA AUTO se automobilový trh významně proměnil. Zatím co před třiceti lety bylo v podstatě nemyslitelné, aby si žena sama šla koupit ojetý vůz, dnes již žádné obavy z koupě mít nemusí. Ve velkých autocentrech najdou ženy oporu v profesionálních prodejcích a navíc si s sebou mohou vzít vlastního automechanika, který vůz zkontroluje na zvedáku a volbu potvrdí. I proto ženy tvoří již téměř třetinu našich zákazníků,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. „Ženy jsou navíc často daleko méně rozmarné než muži. Více řeší praktickou stránku vozu a jeho reálné užívaní,“ doplnila Topolová.

Celých 30 let historie AAA AUTO je nejprodávanějším typem karoserie hatchback, ale v posledních letech obliba klesá. Letos si hatchback kupuje 35 % žen, před deseti lety to bylo 47 %. Naopak roste zájem o SUV, které si jen za první dva měsíce letošního roku pořídilo 22 % a jde tak jen těsně o třetí nejprodávanější typ vozu. Přitom ještě vloni si SUV pořizovalo 20 % žen (3. nejprodávanější typ), před deseti lety dokonce jen 5 % (5. místo). Kombíky si pořizuje 24 % žen.

Nejoblíbenějším modelem vozu u žen je za třicet let poprvé Škoda Octavia (9,3 %). Ještě v loni se prvenstvím pyšnila letos druhá Škoda Fabia (8,0 %). Na třetím místě je Volkswagen Golf (2,9 %), který se ještě vloni dělil o čtvrtou příčku s Hyundaiem i30. Téměř dvě třetiny zákaznic si pořizují vůz v benzínovém provedení, což se v průběhu let zásadně nezměnilo. K velkému vývoji ale došlo v případě převodovky. Nyní si už 21 % žen pořizuje vozy s automatickou převodovkou, před deseti lety to nebylo ani 8 %. Náhon na všechna čtyři kola ženy obecně moc neřeší, i když si vozy s touto výbavou pořizuje 11 % žen. Před deseti lety si vůz 4x4 pořídilo necelých 7 %. Nejoblíbenější barvou je šedá (23 %), bílá (17 %) a černá (15 %). Před deseti lety vedly barvy modrá (19 %), šedá (18 %) a červená (17 %).




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 59 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.