Ojeté hybridy a elektromobily jsou na vzestupu, v AAA AUTO pro ně otvírají specializovanou sekci

Praha, 15. listopadu 2018 – Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými emisemi začínají dotýkat i trhu s ojetinami. Auta poháněná alternativními pohony se pomalu ale velmi jistě začínají objevovat i na sekundárním trhu. AAA AUTO proto na své největší pobočce v Praze zřizuje samostatnou sekci vyhrazenou ekologickým vozům. Za rok by se měla rozšířit i mimo Prahu a nabídnout až 300 vozů.

„Vztah středoevropských zákazníků k elektromobilitě se začíná měnit. Na prodej ojetých elektroaut má nepochybně vliv více faktorů. V první řadě je to „tažení“ proti dieselovým motorům, ale třeba i snahy mnoha evropských měst o podporu čisté mobility, třeba v podobě volného parkování hybridů a elektromobilů v modrých zónách, jako je tomu například v Praze. V loňském roce jsme do konce října prodali 53 hybridních nebo plně elektrických aut, zatímco letos je to již o 30 více,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. „Do budoucna lze při pokračujícím tlaku EU na snižování emisí čekat větší snahu výrobců „vnutit“ trhu vozy s alternativními pohony, což patrně povede k vyšším prodejům i těm zákazníkům, kteří nikdy o ničem jiném než benzínu či naftě neuvažovali,“ domnívá se Vaněček.

Nárůst v prodejích je ve střední Evropě a zejména pak v České republice nejvíce patrný u vozů na stlačený zemní plyn, kde se počty prodaných aut více než zdvojnásobily. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „U zákazníků, kteří si oblíbili ojetá auta na CNG, je velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli, a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn. Tento trend dobře známe z minulosti, kdy lidé preferovali LPG, jehož využití v posledních letech každoročně klesá a nahrazuje ho právě stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.

V poslední době se na trh s ojetými vozy dostává výrazně širší škála modelů, takže zákazníci mají z čeho vybírat. Dlouhodobě nejoblíbenější značkou je japonská Toyota s modely Yaris a Auris. „Právě tato auta s oblibou volí zákazníci ve velkých městech, kteří se tak šikovně vyhnou problémům s parkováním auta v modrých zónách,“ doplňuje Vaněček. Pražská pobočka je dlouhodobě „testovacím modulem“ pro inovativní produkty. Proto právě zde vznikla samostatná sekce Mototechna EcoDrive, kde je v současnosti přes dvacet modelů různých značek. „Během příštího roku bychom chtěli stabilně nabízet okolo 300 ekologických vozů a novou značku Mototechna EcoDrive rozšířit i na naše další pobočky v České republice a v druhé polovině roku 2019 i na Slovenko, do Maďarska a do Polska,“ uzavírá Petr Vaněček.

Během tohoto týdne se zákazníci mohou se značkou Mototechna EcoDrive setkat i v rámci prvního ročníku veletrhu ekologické mobility e-SALON, kde bude mít nová značka Mototechna EcoDrive svou prezentaci. Veletrh se koná na výstavišti v pražských Letňanech ve dnech 16. - 18. 11. 2018.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 16 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.