Ceny ojetin rostou nejen v České republice, nejlevněji se prodávaly vozy v době nouzového stavu

Praha, 25. června 2020 – Pandemie koronaviru změnila stav české ekonomiky a promítá se i do cen automobilů. Průměrná cena ojetin tento měsíc vzrostla na téměř 241 tisíc korun a vzhledem k omezenému množství automobilů na trhu a výpadkům ve výrobě nových automobilů cena dál poroste. Nejvýhodněji mohli zákazníci pořídit automobil v době nouzového stavu, kdy se dal automobil pořídit v průměru za 224 tisíc korun. Vyplynulo to z prodejních dat největšího českého prodejce ojetých automobilů AAA AUTO. 

„Ještě před vyhlášením pandemie se plnily predikce ekonomů ohledně zdražování automobilů. Nouzový stav tento trend na chvíli pozastavil. Zatímco v únoru si zákazníci u nás kupovali automobily v průměru za 232 tisíc korun, v době nouzového stavu jsme museli my i další prodejci výrazně snížit ceny automobilů, abychom přestáli období sníženého zájmu o vozy. Průměrná cena se tak snížila až na 224 tisíc. Vzhledem k nedostatku automobilů na trhu způsobeném výpadky ve výrobě nových došlo velmi rychle opět k navýšení ceny, a to aktuálně v průměru na 241 tisíc korun. Na celém trhu budou ceny i nadále růst,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva společnosti AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. I přes toto navýšení cen, jsou ojeté automobily v současnosti prakticky nejdostupnějšími vozy, které jsou ihned k odběru. Nové vozy jsou ještě méně dostupné a čekací doby se u mnohých výrobců ještě prodloužily. „Přestože jsou Češi stále opatrní, roste zájem o nákup ojetin, protože si mnozí uvědomují, že výběr vozu bude omezenější a méně výhodný,“ doplnila Topolová. I přes počátek ekonomické krize roste zájem o financování, které je stále pro většinu z nás možné pořídit za velmi příznivých podmínek.

Nejvyšším tempem rostou ceny nejen velkých automobilů typu MPV nebo Van, ale i Sedanů, které jsou i pro rodinné cestování po České republice vyhovující. U těchto karoserií vzrostla cena od dubna o 20%. Naopak u mnohých oblíbených modelů cena na první pohled poklesla. Důvodem je absolutní nedostatek jejich mladších verzí. „Například dlouhodobě nejprodávanější Škoda Octavia vyšla v dubnu o 35 tisíc korun dráž než dnes. Rozdíl v ceně není ale způsobený nižší poptávkou, ale naopak razantním úbytkem mladších a méně ojetých verzí těchto automobilů na trhu,“ uzavřela Karolína Topolová.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 56 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.