Proč koupit |
---|
Dobré jízdní vlastnosti
Atraktivní design
Praktické detaily
v interiéru
Silné a pružné motory |
O vozidle
V roce 2011 představil Volkswagen už svou druhou interpretaci novodobého retro modelu Beetle. Už druhá novodobá interpretace legendárního VW Brouk tentokrát dostala původní jméno, předchozí provedení totiž neslo označení New Beetle. Od roku 2011 je tedy Brouk opět jen Broukem. Volkswagen tu tentokrát retro design servíruje s daleko větší rafinovaností než v předchozím provedení, které bylo hezké a roztomilé, ale v Evropě zákazníky tolik nezaujalo. Nový Beetle má podstatně dynamičtější a promyšlenější linky, v mnohém se původnímu legendárnímu modelu také více podobá. Zatímco New Beetle byl jakousi jeho zjednodušenou novodobou interpretací, Beetle je opravdovým retro vozem, který se stylem může směle rovnat Fiatu 500 nebo Mini. Pro ty přitom není Beetle přímou konkurencí, byť je třeba levnější než aktuální provedení Mini. Je totiž větší, a tak je to více cestovní auto než městský minivůz. Na druhou stranu, mezi vozy kompaktní třídy pro něj budeme hledat jen málo přímých soupeřů. U Volkswagenu snad mohou někteří váhat právě mezi retro Broukem a naopak velmi moderním Sciroccem. Beetle také může být částečně vnímán jako konkurence pro prémiové kompaktní hatchbacky, například třídveřové Audi A3 nebo BMW 1.
Retro design se tentokrát více projevuje i v interiéru, který zároveň získal celou řadu moderních prvků, které předchůdci chyběly. Kvalita zpracování interiéru je i přes kvalitní použité materiály o trochu horší než u většiny ostatních kompaktních Volkswagenů, což může být dáno tím, že se vůz podobně jako předchůdce vyrábí v továrně v Mexiku. Trochu se změnila i prostornost interiéru. Zatímco u modelu New Beetle cestující vzadu naříkali především na nedostatek místa nad hlavou, tady je to jinak. Šikovné vybrání střechy sem dovolí usadit i lehce nadprůměrně vzrostlé, ovšem místa tu tentokrát bude méně před koleny. Vpředu je vše samozřejmě bez problémů a řidič a spolujezdec se mohou těšit z až téměř sportovní pozice sezení.
Motory jsou u Beetle opět uloženy pod přední kapotou, však vůz používá známou platformu páté generace VW Golf (Beetle vznikl ještě před příchodem nové platformy MQB), která byla přepracována. Výsledkem jsou jistější jízdní vlastnosti a větší ochota vykružovat zatáčky, na druhou stranu, trochu utrpěl komfort tlumení nerovností. Paleta motorů je obvyklým obrázkem kompaktních VW, u nás nabízené modely mají vždy přeplňování. Začíná u motoru 1,2 TSI, u kterého je dobré zkontrolovat stav jeho řetězu. Do Beetle se dodává výhradně silnější provedení motoru s výkonem 77 kW. Nabídka pokračuje motorem 1,4 TSI s výkonem 118 kW, benzinovým vrcholem je pak silný dvoulitr TSI s výkonem 155 kW. Paleta turbodieselů je trochu jednodušší, čítá motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW a silnější 2,0 TDI se 103 kW. Vybrané motory mohou být kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Výbava
Vzhledem k prémiovějšímu zaměření dostal VW Beetle už do základu slušnou výbavu. Nečekejme kdovíjaké vymoženosti, ovšem klimatizace, tempomat nebo elektrická výbava jsou standardem. Samozřejmě příplatková výbava čítá i zajímavější prvky, na druhou stranu třeba za parkovací senzory se připlácí vždy, což je vzhledem k méně přehledné karoserii škoda. Beetle navíc nemůže mít některé moderní prvky, které přinesla sedmá generace Golfu.
Design
Druhé vydání novodobého Brouku se může pochlubit daleko rafinovanějším, elegantnějším a sportovnějším designem než předchozí New Beetle. Přitom v některých detailech zároveň více odkazuje na původní legendární Brouk. Sportovnější vzhled také v této generaci láká k modelu více mužských zájemců, než tomu bylo u předchozího provedení.
Spotřeba
Pod kapotou VW Beetle najdeme moderní přeplňované agregáty TDI a TSI. Úsporné jsou především turbodiesely, ovšem ani benzinové motory na tom nejsou vůbec špatně, obzvláště ve vztahu k jejich výkonu. Je u nich ovšem potřeba počítat s větší náchylností na jízdní styl.
Jízdní vlastnosti
Beetle používá přepracovanou původní platformu páté generace VW Golf. Ta už sice to nejlepší ve své době odevzdala a dnes ji moderní vozy překonají, úpravy provedení kvůli její zástavbě v modelu Beetle ovšem jízdním vlastnostem výrazně prospěly, a tak je Brouk v zatáčkách zábavný a velmi sebejistý, byť meze přilnavosti dosáhne dříve než vozy s novější platformou MQB (ve verzi s víceprvkovými závěsy).
Bezpečnost
Oproti předchozímu provedení působí Brouk ještě robustnějším dojmem, nízká skla dodávají na pocitu bezpečí. Ten navíc rozhodně není falešný, v nárazových testech Euro NCAP získal Beetle v roce 2011 plné, pětihvězdičkové skóre a v oblasti ochrany dospělých i dětí patří ke špičce i dnes.
Praktičnost
Ani tentokrát nelze Beetle považovat za kdovíjak praktický automobil, ovšem oproti předchůdci se přece jenom situace výrazně vylepšila. Vzadu se zlepšilo místo nad hlavou, byť je ho tu teď trochu méně pro kolena. Zavazadlový prostor povyrostl na rozumných 310 litrů.
Komfort
Zatímco pátá a šestá generace VW Golf ve své době excelovala v oblasti jízdního komfortu, Beetle tu sahá k drobným ústupkům. Ty byly učiněny ve jménu vylepšení jízdních vlastností, takže se mírně zhoršené tlumení rázů od nerovností dá odpustit.
Provozní náklady
Beetle používá prověřenou techniku kompaktních Volkswagenů a s jeho servisem nebudou potíže. Motory jsou úsporné, ovšem k nákladům je nutné připočíst fakt, že jde o nový vůz, který by sice neměl majitele trápit poruchami, ale ceny spotřebního materiálu u něj budou trochu vyšší.
Volkswagen Beetle