O vozidle
Interiér působí o něco dospělejším dojmem, ovšem tvrdé plasty tu zůstávají, podobně jako celkově trochu omezený jízdní komfort daný krátkým rozvorem a tužším odpružením. Na dlažbě nebo rozbité silnici ForTwo prostě poskakuje a drnčí. Zcela nové jsou v druhé generaci motory – opět tříválce. Všechny benzinové tentokrát mají objem těsně pod jeden litr, tedy 999 kubických centimetrů. Nepřeplňovaná varianta motoru má výkon 45 nebo 52 kW. Silnější verze se od počátku prodávala i v provedení MHD – micro hybrid drive. To je pokročilý stop-start systém, který vypne motor už při brzdění zhruba v rychlosti 8 km/h. Uspoří tak až 19 % paliva. Od roku 2009 je tento systém u nepřeplňovaných motorů standardem. Přeplňovaná varianta motoru je pak k dispozici v provedeních s výkonem 62, a dokonce i 72 kW, obojí se jeví být trochu zbytečně moc. Nejsilnější provedení je ovšem vyhrazeno modelům od věhlasného úpravce Brabus, a hraje tedy hlavně na stylovou notu. V nabídce je také miniaturní turbodiesel. Má objem 0,8 litru a výkon 33 kW. Průměrná spotřeba je 3,3 litru. Čas od času můžeme v ulicích velkoměst potkat i elektrický Smart ForTwo, ten však vznikl v omezeném množství.
Výbava
Na městské auto má Smart ForTwo slušnou výbavu, ovšem v celkovém pohledu je komplet spíše průměrný. Vyniká tu automatická převodovka, centrální zamykání a další prvky. Klimatizace je součástí druhého stupně výbavy.
Design
I pro druhou generaci Smartu platí, že je to stále velmi svébytné a nezvyklé autíčko. Působí elegantněji než předchozí provedení, ovšem změn ve vzhledu není příliš mnoho, bez přímého porovnání nejsou rozdíly mezi generacemi tak výrazné.
Spotřeba
Spotřeba paliva i v městském provozu patří nadále k velkým přednostem Smartu. Oproti předchozí generaci došlo k jejímu plošnému snížení, navíc se objevily nové, velmi úsporné verze – ať už je to turbodiesel s průměrnou spotřebou jen 3,3 litru, nebo verze MHD, které mají oproti běžným motorům spotřebu nižší asi o 19 %. S ForTwo je tak jízda opravdu úsporná.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti ForTwo zůstávají nadále specifické. Zadní pohon rozhodně neznamená sportovní svezení, krátký rozvor a vysoká stavba auta jsou omezující z hlediska stability, limity podvozku ovšem leží hodně daleko a auto působí především ve městech jistým dojmem.
Bezpečnost
I druhá generace ForTwo si jako hlavní součást své struktury zachovává speciální vysokopevnostní rám, který maximálně chrání posádku. Tentokrát se auto objevilo i v nárazových testech Euro NCAP a i přes své miniaturní rozměry si z nich v roce 2009 odvezlo slušné čtyřhvězdičkové hodnocení. Ve městě nabízí ForTwo dostatečnou ochranu.
Praktičnost
Druhá generace ForTwo mírně vylepšila své přepravní kapacity – do zavazadlového prostoru se opět vstupuje dvojitě vyklápěným víkem (okno vzhůru, dveře dolů), objem je 220 litrů po plato nebo 350 při zarovnání po strop. Na nákupy to stačí. Tradičně snadné je nastupování do auta.
Komfort
Jízdní komfort Smartu ForTwo je stále specifický. Mimo město je auto samozřejmě nervóznější a ve vyšších rychlostech jsou motory hlučnější, byť se utlumení zlepšilo. Ve městě však dovede být ForTwo tichošlápkem a jezdí příjemně klidně. Přispívá k tomu i automatická převodovka.
Provozní náklady
Smart ForTwo je opět provozně poměrně nenáročným autem, u kterého se může prodražit spíše nečekaný servis. Spotřeba paliva je jinak velmi nízká a spolehlivost zase nadprůměrná. Ceny náhradních dílů jsou ovšem vyšší než u klasických městských minivozů.