Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor Variabilní interiér Pohodlná sedadla Dobrá spolehlivost Dobrý jízdní komfort |
O vozidle
Výbava
Ani výbava MPV Modus není špatná, vyloženě však nepřekvapí. Už základní stupeň má celou řadu komfortních prvků a čtveřici airbagů k tomu, na druhou stranu nemusí mít klimatizaci, proto výbavu ověřte.
Design
Renault Modus nepatří mezi zrovna nejpohlednější malé vozy a ani mezi vrstevníky z kategorie MPV si nevede příliš dobře. I proto byl o vůz v době výroby menší zájem. Příliš velkou pochvalu si přitom nevyslouží ani estetické a kvalitativní provedení interiéru.
Spotřeba
Modus je vcelku lehké malé MPV, což v kombinaci s prověřenými a tradičně úspornými motory znamená i v tomto případě příznivou spotřebu paliva. Nejlepší jsou z tohoto hlediska samozřejmě vznětové verze s motorem 1,5 dCi, ovšem i menší benzinové agregáty se dovedou držet překvapivě zkrátka.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Renaultu Modus nejsou vyloženě špatné, avšak v zatáčkách se vůz kvůli měkkému podvozku dost naklání. Chování malého MPV je vcelku dobře čitelné, kdovíjaké zážitky však za volantem nečekejte, už třeba i kvůli nepřesnému řazení a odtažitému řízení.
Bezpečnost
V nárazových testech organizace Euro NCAP si Renault Modus vedl velice dobře. Už v roce 2004, tedy v roce svého uvedení, si odnesl maximální skóre pěti hvězdiček a ve své kategorii patří k nejbezpečnějším vozům i dnes. Bezpečná konstrukce je ovšem vyvážena špatným přístupem do motorového prostoru nebo tragicky komplikovanou výměnou žárovek.
Praktičnost
Mezi malými MPV patří Modus i jeho prodloužená verze Grand Modus k menším vozům, ale v interiéru to na prostoru pro posádku moc znát není. Variabilita sice není taková jako třeba u Opelu Meriva, posádka však bude spokojená, trochu trpí jen zavazadlový prostor. Zadní lavice sedadel je posuvná, a tak lze měnit jeho objem. Základních 198 litrů je ovšem trochu málo a neustálé utiskování cestujících vzadu na delších cestách příjemné není. Proto Renault v roce 2008 připravil verzi Grand Modus s delší karoserií, u které je uvnitř stejně místa, ale objem zavazadlového prostoru narostl na 305 litrů. Při posunutí sedadel vpřed se sem pak vejde 410 litrů nákladu.
Komfort
Jízdní komfort Renaultu Modus je docela příjemný, podvozek má měkkou charakteristiku a rozbité silnice tlumí překvapivě dobře. V zatáčkách je to ovšem vykoupeno vyšším náklonem karoserie. Interiér ovšem nepůsobí příliš útulně, a to především kvůli levnějším materiálům.
Provozní náklady
Renault Modus patří k celkově solidně spolehlivým vozům, což ve spojení s úspornými motory a vcelku jednoduchou technikou znamená nízké provozní náklady. Překvapivým výdajem navíc ovšem může být výměna žárovek, kterou sami doma nezvládnete, v některých případech je totiž nutné sundat i nárazník.