O vozidle
Nabídka motorů pro první Lagunu byla docela široká, milovníci turbodieselů si tu ovšem příliš na své nepřijdou. Z počátku výroby se totiž nabízel jen technicky starší agregát 2,2 litru, který dával v nepřeplňované verzi výkon 61 kW, v přeplňované pak 83 kW. Turbodiesely 1,9 dTi byly k dispozici od roku 1998 a disponují výkony 72 a 79 kW. Z hlediska spolehlivosti i spotřeby jsou lepší volbou než starší motory, vzhledem k věku Laguny a pravděpodobným vysokým nájezdům lze však při výběru ojetiny doporučit spíše benzinové verze. Základ tvořily nejprve osmiventilové čtyřválce – osmnáctistovka s výkonem 66 kW a dvoulitr s 83 nebo 84 kW. Modernější šestnáctiventilové motory se sem nastěhovaly rovněž po faceliftu v roce 1998. Agregát 1,6 litru má výkon 79 kW, osmnáctistovka posílila na 88 kW a dvoulitr má výkon102 kW. Na vrcholu nabídky stály třílitrové šestiválce, nejprve s výkonem 123 a 126 kW, později ve 24ventilové verzi 140 kW. U těchto agregátů je nutné počítat s vysokou spotřebou, celkově Laguna první generace nebude podle dnešních měřítek příliš úsporný automobil.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Z dnešního hlediska nepřekvapí svým rozsahem ani nejvyšší úrovně výbavy Laguny. Vozy mívají často výbavu hodně různorodou, ovšem krom klimatizace a elektrické výbavy snad nelze po Laguně chtít o mnoho více.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Renault Laguna první generace dostal elegantní oblý design s nadčasovými tvary. Věk už se sice na voze dnes podepisuje, ale Laguna stále nepůsobí vyloženě zastaralým dojmem. Combi zaujme celkově mohutnějším výrazem.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pro milovníky dnešních turbodieselů není první Laguna dobrou zprávou. Modernější přímovstřikové motory se začaly montovat až v roce 98 a z dnešního hlediska spotřebou nepřekvapí. Většinou si zájemci budou muset vystačit s benzinovými agregáty, jejichž chuť po palivu odpovídá době vzniku a jejich výkonu. Z hlediska spotřeby je lepší volit modernější šestnáctiventilové agregáty.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Velký francouzský vůz střední třídy nemůže snad být jiný než pohodlný. Na jízdní vlastnosti tak nebyly u první Laguny kladeny takové nároky jako na komfort, což se projevuje v celkově méně čitelném chování auta. Záludné momenty však Laguna majiteli nepřipraví, jen je potřeba počítat s houpavým jízdním projevem.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
V době vzniku prvního Renaultu Laguna se s nárazovými testy Euro NCAP teprve začínalo. Faceliftované provedení (mimo jiné doplněné i o boční airbagy) tak v crashtestech získalo pouhé tři hvězdičky, z nichž jedna byla přeškrtnuta kvůli špatné ochraně řidiče při čelním nárazu. S tím, že konstrukce auta je už dnes z bezpečnostního hlediska zastaralá, je nutné počítat.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Renault Laguna první generace nabízí prostorný a pohodlný interiér, kterému vévodí především velkorysá sedadla. Zákazníci mohou vybírat z karosářských verzí liftback a combi, které jsou obě praktické pro nakládání zavazadel. Combi pojme velmi slušných 520 litrů nákladu, do liftbacku se vejde 452 litrů zavazadel.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Příznivce získává Laguna především plavnou jízdou, danou opravdu komfortně naladěným podvozkem. Zvláštní pochvalu si zaslouží rozměrná a velmi pohodlná sedadla, posádka tu má také dostatek prostoru, ovšem u liftbacku vzadu jen v podélném směru, nad hlavou je místa méně. Ve výbavě však nelze očekávat mnoho komfortních prvků.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Renault Laguna první generace dnes pořídíte velmi levně, ovšem vzhledem k věku je nutné počítat s tím, že vůz bude vyžadovat častější investice do oprav. Do karet nízkým nákladům nehraje ani celkově horší spolehlivost Laguny a samozřejmě také vyšší spotřeba motorů dnes již zastaralé konstrukce. Přesto by se ceny náhradních dílů a servisních úkonů měly držet v rozumných mezích.