




Proč koupit |
---|
Dynamický vzhled Příjemný interiér Dobrá výbava Jisté jízdní vlastnosti |

O vozidle
S příchodem druhé generace se malé SUV značky Opel hodně změnilo. Zatímco první generace byla určitou sázkou na jistotu v podobě konzervativnějšího SUV, Mokka druhé generace je spíš stylová záležitost. Má to určitou logiku, Opel má totiž v segmentu malých SUV ještě model Crossland, který právě hraje roli praktičtějšího modelu. Mokka si díky tomu mohla dovolit přijít s dynamickými tvary karoserie, které místy dávají vzpomenout na různá kupé. Ostatně, auto nese designové prvky, kterými Opel odkazuje na legendární sportovní kupé Manta ze sedmdesátých let. Oproti předchozí generaci se druhá Mokka v rámci těchto změn zkrátila a to ze 4,3 na zhruba 4,15 metru. Logicky tak nepatří Mokka druhé generace k zrovna nejprostornějším malým SUV, ale místa je tu tak akorát. Do zavazadlového prostoru se vejde slušných 350 a po sklopení sedadel až 1 105 litrů nákladu. U elektrické varianty (ano Mokka je k dispozici i jako elektromobil Mokka-e) je to 310 a 1 060 litrů.
Co se pohonů týče, jsou kromě elektromobilu s výkonem 100 kW a dojezdem až 338 km na jedno nabití k dispozici i tradiční varianty se spalovacími motory. V nabídce hraje prim především tříválec 1,2 litru s výkonem 74, 96 nebo 100 kW, přičemž prostřední hodnota platí pro variantu s v této třídě poměrně neobvyklým osmistuňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Většina konkurentů mívá spíš dvouspojkovou převodovku. V katalogu výrobce najdeme i turbodiesel 1,5 liru s výkonem 81 kW, ten je ale poměrně vzácný, zákazníci od jisté doby v této kategorii skutečně preferují benzínové motory. Relativně lehká Mokka (pohotovostní hmotnost do 1 300 kilogramů, jen elektromobil váží téměř 1 600 kilo) nabízí příjemně dynamické svezení, navíc je na dynamickou notu naladěn i podvozek. Ten je tedy tužší a preferuje jízdní agilitu před absolutním komfortem. Výbava vozů bývá bohatá, což opět odpovídá stylové a trochu prémiovější povaze tohoto modelu, který stojí na platformě CMP koncernu Stellantis.
Výbava
Výbava Opelu Mokka druhé generace může být příjemně bohatá, koncernová platforma CMP obsahuje moderní prvky od infotainmentu s konektivitou až po různé jízdní asistenty a bezpečnostní prvky. Opel se v interiéru zároveň soustředil na určitou minimalizaci prvků, přitom neopustil tradiční ovládací prvky jako tlačítka a otočné ovladače. Mokka také může mít velmi příjemná sportovní sedadla a spoustu prvků, které dokreslí dynamický vzhled auta.
Design
Maska chladiče Opelu Mokka druhé generace odkazuje na legendární kupé Opel Manta vyráběné od roku 1970. Mokka druhé generace se vzhledově od té první změnila naprosto dramaticky, namísto zaobleného SUV je tu teď ostřeji řezaný crossover, který se skutečně tváří jako vůz s karoserií kupé.
Spotřeba
Malé SUV Mokka těží z moderní koncernové platformy i v oblasti hospodárného provozu. Auto je totiž poměrně lehké a moderní pohonné jednotky s ním nemají příliš mnoho práce, takže Opel může u všech spalovacích motorizací slíbit spotřebu do 6,2 litru na 100 kilometrů, většinou i hlouběji pod 6 litrů. Vzácný diesel se může dostat na 4,4 litru nafty na 100 kilometrů a elektrické provedení vykazuje průměrnou spotřebu okolo 16 kWh na 100 kilometrů. Dojezd takové varianty je až 338 kilometrů, nabití z nuly na 80 % kapacity může trvat pouze půl hodiny.
Jízdní vlastnosti
Opel Mokka druhé generace změnil charakter i v oblasti jízdních vlastností. Namísto komfortu je teď sportovněji zaměřený a tomu odpovídá i tužší naladění podvozku, které přináší velmi dobrou ovladatelnost auta a čitelné chování při sportovní jízdě.
Bezpečnost
V testech organizace EuroNCAP získal Opel Mokka čtyři hvězdičky z pěti možných. Není to znamení toho, že by Mokka nebyla bezpečným autem, skelet auta funguje při haváriích skvěle, jen nemá vůz dané kategorie malých SUV k dispozici všechny moderní asistenční systémy, které EuroNCAP pro plný zisk bodů vyžaduje. Lepší by také mohla být ochrana chodců.
Praktičnost
Na praktickou stránku věci se mezi malými SUV v případě Opelu soustředí model Crossland, Mokka je stylový kousek, který trochu toho místa v interiéru obětoval právě dynamickému designu. Přesto to není špatné, cestující mají místa tak akorát a pro zavazadla je tu u spalovacích verzí 350 litrů prostoru a u elektromobilu 310 litrů.
Komfort
Tužší podvozek pochopitelně představuje kompromis v oblasti jízdního komfortu, ale Opel Mokka to dovede vykompenzovat třeba dobrým odhlučněním a solidní výbavou, díky které se bude posádka na palubě cítit příjemně.
Provozní náklady
Malé SUV s úspornými motory není skutečně příliš provozně náročné. Na nízkých nákladech na provoz se mimo jiné podílí i koncernová platforma CMP se spoustou standardizovaných prvků a dílů. Údržba Opelu Mokka druhé generace tedy bude relativně nenáročná