




Proč koupit |
---|
Osobní i užitkové verze Dobře využitelný nákladový prostor Jízdní komfort |

O vozidle
Opel Combo je tradiční malou dodávkou německé značky, v provedení vyráběném v letech 2001–2011 jde v podstatě o třetí generaci. První pojmenovaná Kadett Combo vycházela z poslední generace populárního hatchbacku, druhá už jen s názvem Combo vycházela z Corsy B. A třetí provedení pak vychází z Corsy C, především z její podvozkové platformy Gamma. Tato platforma určitým způsobem rozhoduje o některých vlastnostech Opelu Combo, především, co se šířky auta týče. Ta je menší než u konkurentů, kteří dostali většinou samostatný technický základ, Opel se to ovšem snaží kompenzovat jinými vlastnostmi. A to například délkou nákladového prostoru, která je proti soudobým konkurentům nadprůměrná. Kdo nevyžaduje velkou šířku interiéru (europaleta se na šířku mezi podběhy nevejde ani u většiny konkurentů), bude spokojen. Navíc má Combo jednu zajímavou možnost z hlediska variability interiéru. Dodávkové provedení může mít dvoudílnou mříž, sedadlo spolujezdce lze sklopit vpřed a pravou půlku mříže otočit o devadesát stupňů tak, že klec chrání řidiče ze dvou stran. Pak se do vozu vejde i hodně dlouhý náklad, celková délka může být až 2700 mm. Užší stavba vozu se projevuje vpředu v kabině, kde je o trochu méně místa než u soupeřů, nejde ovšem o nijak problematickou situaci. Ovládací prvky, stejně jako design přední části auta, plně odpovídají těm u Opelu Corsa. Řízení malé německé dodávky je tak příjemné, auto vyniká dobrou ovladatelností a solidními jízdními vlastnostmi. A to i díky zadní nápravě, která používá vyspělejší konstrukci než u většiny soupeřů.
Opel Combo je k dispozici také jako osobní verze, ta nese název Tour. Liší se od dodávkové nejen pětimístným interiérem, ale také tím, že zadní dveře jsou výklopné, nikoli klasicky dvoukřídlé jako u dodávky. Posuvné dveře vzadu základní verze Comba mít nemusí, jinak mohou být dveře jedny u dodávky a jedny nebo dvoje u osobního provedení. U toho samozřejmě nechybí prosklení, užitková varianta má výplně plechové.
Paleta pohonných jednotek čítá především turbodiesely. Benzinové základy v podobě motoru 1,4 EcoTec (66 kW) nebo starší 1,6 litru (64 kW) nejsou moc obvyklé, šestnáctistovka se ovšem dodávala i v provedení pro provoz na CNG a s tímto provedením se občas na trhu setkat můžeme. Převahu však mají vznětové motory – základem nabídky byl trvanlivý agregát 1,7 DI bez přeplňování s výkonem 48 kW, přeplňované provedení téhož motoru pak nejčastěji disponuje výkonem 55 kW, setkat se ovšem můžeme i se silnějšími provedeními se 74 nebo později i 77 kW. Novější auta dostala přeplňovanou třináctistovku, rovněž s výkonem 55 kW.
Výbava




U dodávkových vozů se na výbavu tolik nehledí, vzhledem k tomu, že Combo navíc vychází z malého vozu, nemůžeme očekávat žádné moderní technické vychytávky. Základní věci jako klimatizace či centrální zamykání ovšem není složité najít. Osobní verze bývají vybaveny komfortněji.
Design




Vzhled Opelu Combo je relativně jednoduchý a účelný, přední část vychází z Opelu Corsa, čímž se vůz jasně řadí do rodiny Opelu. Jednoduché tvary příliš nestárnou, na druhou stranu očekávat jakékoli designové lahůdky tu není namístě.
Spotřeba




Opel Combo většinou najdeme v nabídce s některým z úsporných vznětových motorů – ať už jde o nepřeplňovaný agregát, nebo o přeplňované motory 1,7 či 1,3 litru, vždy je spotřeba příznivá a nestoupá do nepřijatelných mezí. Lákavá mohou být také provedení s benzinovým motorem 1,6 litru s pohonem na CNG.
Jízdní vlastnosti




Jelikož vychází Opel Combo z podvozkové platformy Gamma a používá zadní nápravu s vlečnými rameny a odpružením vinutými pružinami, jsou jízdní vlastnosti na danou kategorii nadprůměrné. Combo dobře drží zvolenou stopu a má příjemné řízení.
Bezpečnost




Opel Combo třetí generace nikdy neprošel nárazovými testy Euro NCAP. Ovšem vzhledem k dobrým výsledkům Corsy a i ostatních soudobých modelů značky na tom nebude Combo špatně. Z dnešního hlediska mu však chybí některé moderní prvky bezpečnostní výbavy.
Praktičnost




Kdo nevyžaduje velkou šířku interiéru (europaleta se na šířku mezi podběhy nevejde ani u většiny konkurentů), bude s praktičností Comba spokojen. Dodávkové provedení může mít dvoudílnou mříž, sedadlo spolujezdce lze sklopit vpřed a pravou půlku mříže otočit o devadesát stupňů tak, že klec chrání řidiče ze dvou stran. Pak se do vozu vejde i hodně dlouhý náklad, celková délka může být až 2700 mm.
Komfort




Jízdní komfort Opelu Combo je relativně dobrý jak u naloženého, tak nenaloženého vozu, je to dáno proti soupeřům trochu modernějším řešením zadní nápravy. U užitkové verze komfort v kabině mírně omezuje hlučnost a také horší výkon soustavy topení (především u dieselů).
Provozní náklady




Opel Combo je solidním malým dodávkovým vozem, který se může chlubit motory s úsporným provozem. Spolehlivost je také na docela dobré úrovni, což v kombinaci s dalšími faktory přináší příznivé provozní náklady.