Proč koupit |
---|
Dobré jízdní vlastnosti Chytrý pohon všech kol Dobrý vnitřní prostor Drsný vzhled Dobré terénní schopnosti |
O vozidle
Pod kapotou ojetých X-TRAILů najdeme většinou vznětové dvoulitry o výkonu 110 nebo 127 kW. Ty byly u zákazníků výrazně populárnější než zážehové agregáty, a tak modely po modernizaci, ke které došlo v roce 2010, na našem trhu už benzinové motory vůbec nedostávaly. Diesely drží spotřebu v rozumných mezích a přitom vcelku těžkému autu propůjčují solidní dynamiku, která je subjektivně lepší než u stejně výkonných benzinových alternativ. Zážehový dvoulitr totiž dává výkon 104 kW, motor 2,5 litru pak 124 kW. A ačkoli jsou jejich papírové hodnoty zrychlení o trochu lepší než u dieselů, je jasné, že pro svižnější jízdu je nutné benzinové jednotky hnát do otáček, což se negativně projeví na jejich už tak vyšší spotřebě paliva.
Výbava
Podobně jako u první generace platí i pro tu druhou, že X-TRAIL jako nový vůz patří k těm dražším vozům svého segmentu. To se však odráží i na úrovni výbavy, která je už v základních verzích bohatá, její součástí je například automatická klimatizace. V příplatkové výbavě se také nachází pokročilý DVD navigační systém a zadní parkovací kamera, vozy bývají vybavené i panoramatickou střechou.
Design
Nissan X-TRAIL je kompaktní SUV tak trochu ze staré školy. Namísto ladných křivek snažících se přiblížit běžným osobním vozů tu potkáme ostré linky a velké rovné plochy tak jako u předchozí generace. X-TRAIL se tak svým výrazem blíží tradičním off-roadům a tento fakt se jistě bude velké skupině potenciálních zájemců líbit.
Spotřeba
Hranatá a velká karoserie se pochopitelně podepisuje na spotřebě paliva. Ve třídě kompaktních SUV tak určitě najdeme úspornější vozy, ty ovšem zdaleka nebudou tak praktické jako X-TRAIL. I proto lze spotřebu vznětových motorů, které jasně převažují, hodnotit vcelku kladně. U benzinových agregátů je však nutné počítat s poměrně vysokou spotřebou.
Jízdní vlastnosti
Nissan X-TRAIL se nesnaží za každou cenu být tím nejlepším SUV na silnici. Podvozek je především komfortní. Jízdní vlastnosti jsou však i přesto velmi dobře čitelné, auto je stabilní a dobře drží stopu. V zatáčkách se však projevuje měkčí naladění a vyšší hmotnost, takže se vůz naklání a nedotáčivost přichází dříve než u mnoha soupeřů. Nejde však o nic záludného.
Bezpečnost
I druhá generace Nissanu X-TRAIL získala v nárazových testech Euro NCAP čtyřhvězdičkové hodnocení. Někteří soupeři jsou na tom lépe, ale z dnešního pohledu X-TRAIL deficit dohání dobrou bezpečnostní výbavou, která byla standardem. Spolehnout se také můžete na pohon všech kol.
Praktičnost
Druhá generace Nissanu X-TRAIL patří k nejprostornějším vozům segmentu kompaktních SUV. Je to dáno jeho vcelku přísně hranatou karoserií, která skvěle vnitřní prostor obestavuje. Posádka se tu tak nebude cítit stísněně jako v mnohých jiných kompaktních SUV. Místa je dost ve všech směrech i nad hlavou. Pochvalu si zaslouží i zavazadlový prostor. Jeho základní objem je 479 litrů, dalších 124 litrů se však nachází v praktické schránce pod podlahou.
Komfort
Nissan X-TRAIL je praktický vůz, který se snaží hýčkat posádku maximem komfortu. Podvozek je tak naladěn relativně měkce a skvěle filtruje i ty největší záludnosti českých silnic. V zatáčkách je nutné počítat s trochu větším náklonem, ale posádka by se neměla cítit nepohodlně. K dobrému komfortu přispívá i kvalitní provedení interiéru a dobrá výbava.
Provozní náklady
Z hlediska provozních nákladů je u X-TRAILu nutné počítat přece jenom s vyššími výdaji než u kompaktnějších soupeřů. Spotřeba motorů je vyšší, je to dáno aerodynamikou karoserie a také celkově větší přepravní kapacitou vozu. Navíc servisní úkony i náhradní díly budou u X-TRAILu trochu dražší než například u korejské konkurence.