Proč koupit |
---|
Vysoká užitná hodnota Trvanlivá konstrukce Výborné schopnosti v terénu Dobré chování v provozu |
O vozidle
Velké terénní pick-upy získávají v poslední době na oblibě a to se projevuje i na jejich zvýšené popularitě mezi ojetými vozy. Doslova světovou hvězdou je v tomto segmentu tradiční model Mitsubishi L200, který japonská automobilka uvedla poprvé v roce 1978. Verze vyráběná pro evropský trh v letech 2006 – 2015 je pak už čtvrtou generací tohoto převážně pracovního modelu. Přišla však na trh v době, kdy už i u takových vozů začal hrát roli design a kdy pick-upy kromě drsného prostředí farem a stavebnictví zamířily i k méně náročným zákazníkům, kteří kromě pracovního zaměření vyžadují i reprezentativní vzhled.
A právě ten se u L200 čtvrté generace mimořádně povedl – natolik, že novější provedení vypadají v podstatě jen jako facelift, byť jde o novou generaci. Celek tak působí neotřele a neokoukaně, přitom zároveň nijak zásadně neprovokuje a vyhoví i konzervativnějším zákazníkům. L200 čtvrté generace je po stránce vzhledu překvapivě nadčasové a s chutí umí svého majitele i reprezentovat. Na rozdíl od mnoha hodně drsných pick-upů lze navíc v jeho vzhledu najít určité přátelské tvary.
V drtivé většině najdeme L200 na trhu v provedení s dvojitou kabinou Double Cab (někdy také Dual Cab), i když ve výrobě byly i verze s čistě dvoumístnou kabinou Single Cab. Dvojí bylo i provedení korby u nejpopulárnější Double Cab varianty: k dispozici byla klasická délka a pak verze s prodlouženou ložnou plochou Long Bed, kdy k prodloužení došlo samozřejmě v rámci zadního převisu karoserie. Ložná délka se tak z hodnoty 1 325 mm u standardní verze protáhla na 1 505 milimetrů. Tato varianta tak uveze větší množství nákladu (nosnost cca 1 tuna zůstává), ovšem s delším zadním převisem je nutné počítat v drsnějším terénu, kde může tato verze „škrtat“.
Jinak je pro jízdu v terénu Mitsubishi L200 doslova jako dělané. Má klasickou off-roadovou konstrukci s žebřinovým rámem a tuhou zadní nápravou, takže snese nejen velké zatížení, ale právě i hodně zvládne v terénu. Výtečná je křižitelnost náprav, brodit se může L200 až půl metrem vody. Standardně je poháněna zadní náprava s přiřazením přední, ale L200 mělo i vyspělejší verzi pohonu všech kol Super Select, která je vhodná pro jízdu v režimu 4 x 4 i na běžné silnici a přitom má i konfiguraci pro drsný terén. Mezinápravový diferenciál má uzávěrku a diferenciál zadní nápravy má zvýšenou svornost.
Typickou pohonnou jednotkou L200 je čtyřválcový vznětový 2,5litr s výkonem velmi solidních 131 kW. Zvláště při studených startech není kdovíjak kultivovaný, ale je odolný a díky točivému momentu 400 Nm nabízí dostatek síly ve všech jízdních situacích. Převodovka je běžně pětistupňová manuální, ale existují i verze s automatem.
Výbava
Z hlediska výbavy nepatří Mitsubishi L200 k autům, které by dovedly něčím překvapit. Pick-upy slouží především k práci zbytečnosti do jejich interiéru moc nepatří. Přesto základní komfortní prvky nechybí, klimatizace je samozřejmostí a vozy mohou mít i tempomat. Strohý interiér je ale odolný a uživatel se nemusí bát nespolehlivosti přehršle moderních systémů.
Design
Design Mitsubishi L200 čtvrté generace je nápaditý a na poměry pick-upů vcelku originální, auto působí neokoukaně, ale zároveň neprovokuje a umí reprezentovat. Automobilka si ve vhledu zajímavě hraje s táhlými oblouky v kombinaci s ostrými hranami, přiznává „čestně“ dvě hmoty auta – tedy kabinu a ložnou plochu. Tyto pak skrze oblouky propojuje dohromady. L200 čtvrté generace je po stránce vzhledu překvapivě nadčasové a s chutí umí svého majitele i reprezentovat.
Spotřeba
Velký a těžký pracovní pick-up nebude mít rozhodně tak nízkou spotřebu, jako moderní SUV i s mnohem silnějšími motory. Ale vzhledem ke svému zaměření není L200 nijak zvlášť žíznivé, ve většině situací by se s ním mělo dát jezdit se spotřebou do deseti litrů na 100 kilometrů a často i méně.
Jízdní vlastnosti
Chování na Mitsubishi L200 na silnici je vcelku civilizované, ale na sportovní jízdní styl může řidič rovnou zapomenout, vzhledem ke koncepci je dobré se mu vyhnout, byť je vůz v ovládání dobře čitelný. Důležité jsou ovšem výtečné schopnosti vozu v terénu, kde se může pochlubit jak dobrým fungováním pohonu všech kol, tak velmi dobrými hodnotami křížení náprav či brodivosti.
Bezpečnost
Nebývá to úplně obvyklé, ale Mitsubishi L200 je pick-upem, který prošel i nárazovými testy Euro NCAP a obstál v nich s přehledem. Čtvrtá generace si vysloužila v roce 2008 velmi solidní čtyřhvězdičkové hodnocení, které bylo ještě tehdy v podstatě normou. Logicky přitom celkovou známku zhoršila především menší ochrana chodců a v tehdejší době chyběly i některé dnes již běžné bezpečnostní systémy. Strukturálně ale obstojí L200 i dnes.
Praktičnost
U pracovního pick-upu je praktičnost tím nejdůležitějším údajem. L200 tu neponechává nic náhodě, díky své koncepci s rámem a tuhou zadní nápravou nabídne například špičkovou nosnost až 1 tuny nákladu. Ložná plocha je k dispozici i v delším provedení Long Bed (1 505 oproti 1 325 mm). Kabina je většinou ve dvojitém pětimístném provedení Double Cab.
Komfort
Tuhá zadní náprava a žebřinový rám znamenají, že na silnici nejvyšší úroveň komfortu Mitsubishi L200 nenabídne, obzvlášť ne s nezatíženou ložnou plochou. Nicméně zásadní důvod ke stížnosti tu není, auto se chová dobře. Posádka si musí zvyknout na trochu vyšší hlučnost a zadní sedadla asi nejsou ideální pro dlouhé cesty.
Provozní náklady
Drsný a trvanlivý pick-up není provozně náročné auto a i pořizovací ceny jsou na vůz této velikosti příznivé. Spotřeba paliva se drží v obvyklých mezích, některé servisní zásahy u těžce zkoušeného vozu ale přeci jen mohou být trochu dražší.