Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor
Dobrý jízdní komfort
Velký zavazadlový prostor
Příznivé ceny |
O vozidle
Kia Magentis je velký sedan korejské automobilky, v roce 2005 se objevila jeho už druhá generace. Mimochodem, na zaoceánských a jiných vzdálených trzích nesly obě generace pojmenování Optima, které se v našich končinách objevilo až se třetí generací, která nahradila současný Magentis v roce 2010. Oproti evropské konkurenci má Magentis jednu nevýhodu, a to v tom, že se nabízí opravdu jenom jako sedan, combi není k dispozici. To ve spojení se vcelku konzervativním designem auta, který se posunul k eleganci faceliftem v roce 2008, znamená, že Magentis neslavil příliš velké prodejní úspěchy a i na trhu ojetin je vzácnějším vozem. Ovšem to neznamená, že by šlo o vůz nehodný vaší pozornosti.
Magentis totiž sice nepoužívá tak špičkovou techniku jako tradiční evropští soupeři střední třídy nebo japonské automobily, i kvalita interiéru je krůček za nimi, ale velký korejský sedan je k mání za atraktivnější ceny a také mívá velmi zajímavou výbavu. Navíc s již zmíněným zpracováním to rozhodně není špatné, použité materiály jsou vcelku solidní. Předností Magentisu je velký vnitřní prostor – na zadních sedadlech je tu pro posádku téměř tolik místa jako v předlouhé Škodě Superb. Podobně jako v ní se ve stupňovité zádi ukrývá i velmi objemný zavazadlový prostor – u modelů před faceliftem má objem 495 litrů, faceliftovaná provedení pak objem zaokrouhlila na rovných 500 litrů. Na rozdíl od levných sedanů nižších tříd tady navíc nepřekážejí ramena víka prostoru, ten je tak lépe využitelný.
Z hlediska jízdních vlastností opět Magentis nepatří na špičku, ale nevede si špatně. Nedotáčivost se dostavuje relativně brzy, ale celkové chování auta je nezáludné, jen na rozbité vozovce záď trochu znervózní a lehce poskakuje. To ovšem většinu zájemců o tento vcelku pohodlný sedan asi neodradí, pro dravou a dynamickou jízdu se Magentis nehodí a zákazníci to většinou vědí a hledají jinde. Fakt, že s velkou Kia jezdili její původní majitelé většinou vcelku slušně, má také dobrý vliv na celkový stav ojetého vozu. Co se komfortu týče, Magentis má sice trochu tužší podvozek, ovšem odpružení je stále velmi pohodlné. Komfortní jsou také sedadla, i když postrádají boční vedení.
Pod kapotou velkého korejského sedanu může být jeden z trojice motorů. Základem je dvoulitr CVVT, který má před faceliftem výkon 106 kW, po něm pak hodně solidních 121 kW. Druhým benzinovým stupněm je vidlicový šestiválec, což je pozůstatek toho, že Magentis (tedy pod označením Optima) je určen i pro americký trh. Ve střední třídě jsou přitom šestiválce už delší dobu ohroženým druhem, a pokud tedy toužíte po komfortním motoru, byť s vyšší spotřebou paliva, je Magentis jednou z možných alternativ. Motor má objem 2,7 litru a výkon 138 kW před faceliftem a 142 po něm. Vkusu evropských zákazníků ovšem nejvíce vyhovuje turbodiesel 2,0 CRDi VGT. Ten má v původním provedení výkon 103 kW, po faceliftu si polepšil na 110 kW.
Výbava




Magentis přináší za danou cenu vcelku dobrou výbavu. V ní sice nenajdeme žádné extrémně moderní prvky, ovšem už od základu je tu k dispozici klimatizace, centrální zamykání, běžná elektrická výbava včetně vyhřívaných zrcátek nebo třeba kožený volant a hlavice řadicí páky. Navíc lze potkat i ještě lépe vybavená provedení.
Design




Kia Magentis je vcelku konzervativní sedan střední třídy. Před faceliftem má auto tvář trochu podobnou staršímu a většímu Nissanu Maxima, po modernizaci získal Magentis tvář novějších modelů Kia s elegantní nízkou a širokou maskou chladiče.
Spotřeba




Paleta motorů pro velký korejský sedan je velmi jednoduchá. Je tu benzinový čtyřválec a šestiválec, což jsou agregáty s vyšší spotřebou paliva, úspornou volbou je dvoulitrový turbodiesel s rozumným výkonem. Jeho spotřeba ovšem nedosahuje tak nízkých hodnot jako u některých konkurentů.
Jízdní vlastnosti




Z hlediska jízdních vlastností opět Magentis nepatří na špičku, ale nevede si špatně. Nedotáčivost se dostavuje relativně brzy, ale celkové chování auta je nezáludné, jen na rozbité vozovce záď trochu znervózní a lehce poskakuje.
Bezpečnost




Kia Magentis si v nárazových testech Euro NCAP vysloužila v roce 2006 skóre čtyř hvězdiček z pěti možných. Poměrně bohatá je bezpečnostní výbava, v základu je jak dvojice čelních airbagů, tak boční airbagy vpředu a hlavové airbagy na sedadlech vpředu i vzadu.
Praktičnost




Na evropském trhu je jednou z nevýhod Magentisu absence provedení combi, které by lépe vyhovovalo vkusu místních zákazníků. Sedan má přitom velmi prostorný zavazadlový prostor, u modelů před faceliftem je jeho objem 495 litrů, po faceliftu pak rovných 500 litrů.
Komfort




Co se komfortu týče, Magentis má sice trochu tužší podvozek, ovšem odpružení je stále velmi pohodlné. Jen na rozbité vozovce podvozek trochu znervózní, což může posádka nakonec i trochu pocítit. Komfortní jsou také sedadla, i když postrádají boční vedení.
Provozní náklady




Pokud zvolíte Magentis se vznětovým motorem, provozní nákladu budou vcelku rozumné, u zážehových agregátů jsou samozřejmě náklady o něco vyšší. Jinak by měl být Magentis poměrně spolehlivým modelem s relativně rozumnými nároky na údržbu.