![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Široká nabídka verzí a motorů Dobré vznětové motory Příznivé ceny Podařený design Příznivé ceny náhradních dílů |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/11264_430x0x75.jpg)
O vozidle
Fiat Ducato je sourozencem Citroënu Jumper a Peugeotu Boxer. Pod těmito názvy se v italském závodě Sevel trojice vyráběla od roku 1994, jde však vlastně už o druhou generaci společně vyvinutého užitkového vozu. Jenom Fiat však zůstal u druhé generace u svého původního pojmenování. Jednotlivé vozy z trojice se od sebe liší v podstatě jen jinou maskou chladiče a Fiat má do jisté míry specifickou nabídku motorů. Jinak platí, že k dispozici byla bohatá nabídka verzí, od čistě užitkové dodávky až po combi pro přepravu osob, verze s delším rozvorem i zvýšenou střechou. V prodeji bylo také samostatné provedení valník, na které šlo namontovat libovolnou nástavbu. Prakticky všechny modely mají pohon předních kol, varianty s pohonem všech kol jsou velmi vzácné. Předností všech variant Ducata je velmi dobrá prostornost a ovladatelnost vozu. Kvalita zpracování je spíše horší, byť po výrazné modernizaci v roce 2002 se vylepšila. Od toho roku působí především interiér útulnějším a příjemnějším dojmem. Změnil se i design, který je celkově kladem tohoto převážně užitkového vozu. Lépe vybavené osobní verze sice byly také v nabídce, nejsou ovšem tak časté jako u konkurence v podobě VW Transporter T5 nebo Mercedesu Vito.
Velmi bohatá je nabídka motorů, časem se s různými modernizacemi paleta dost proměnila. Některé jednotky jsou vyhrazené pouze modelům z koncernu PSA, jiné zase pro Fiat. Truchlit ovšem netřeba, paleta byla opravdu široká a vybere si z ní téměř každý. Snad jen ti, kdo by toužili po vyloženě siláckém motoru (klidně i benzinovém), mají smůlu a musejí hledat u konkurence. Základem byl dvoulitrový benzinový čtyřválec – jediný benzin v nabídce. A také jeden z mála motorů, který měly všechny verze společné, pocházel od PSA. Motor s výkonem 80 kW (po modernizaci 81 kW) je solidním základem, ale pro pohon dodávkového vozu se samozřejmě daleko více hodí diesely.
Jejich nabídka pod kapotou Ducata byla oproti sourozencům specifická a odrážela fakt, že jak PSA, tak Fiat jsou ve vývoji dieselů velmi schopné automobilky. Základem byl motor 1,9 D s výkonem 51 kW. Ačkoli jde o zdánlivě stejný motor jako u modelů PSA, je to jednotka vlastní konstrukce Fiatu. Podobně motor 1,9 TD s výkonem 60 (nebo 59 u verze s katalyzátorem) kW je rovněž vlastní konstrukce. Motor 2,5 D s výkonem 62 kW pochází od Iveca, tedy nákladní automobilky koncernu Fiat. To platí i pro všechny zbývající silnější diesely pod kapotou Ducata. Motor 2,5 TDI tu najdeme ve verzích s 85 nebo 80 kW (slabší verze je opět s katalyzátorem). Krátce byly nabízeny i jednotky 2,8 D se 64 kW a 2,8 i.d.TD s 90 kW. V pozdějších modelech Ducata však přece jenom najdeme i diesely z produkce PSA. Devatenáctistovka se do něj začala montovat v roce 1999, a to v provedeních D (50 kW) a TD (66 kW). Dvoulitr JTD je prvním malým motorem se vstřikováním common-rail, má výkon 62 kW. Novou nejsilnější variantou se stalo provedení 2,8 JTD s výkonem 94 kW. Nejnovější provedení od roku 2002 pak mají ještě trochu pozměněnou paletu motorů. Základní benzinový čtyřválec má výkon 81 kW, pochází opět od PSA a existuje i ve variantách schopných provozu na CNG nebo LPG. Novinkou je 2,3 JTD s výkonem 81 kW a motory JTD.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ve výbavě Ducata najdeme v podstatě jen to nejnutnější, opět to potvrzuje jeho především užitkové zaměření. Ostatně, v době vzniku trojčat ještě nebylo příliš ve zvyku dělat i z dodávek velká luxusní MPV, takže Ducato se drží toho, co umí nejlépe – účelnosti.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Design trojice dodávkových vozů vyjíždějících ze závodu Sevel v Itálii se vcelku povedl a ani dnes nepůsobí starší verze vyloženě nemoderně. Zub času se podepisuje především na interiéru vozů do modernizace, v roce 2002 se výrazně zlepšila situace i zde.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Široká paleta motorů pro Ducato znamená, že lze vybírat opravdu vůz na míru vašim potřebám. Téměř nezničitelné atmosférické diesely se sice nehodí na delší trasy a převážení větších nákladů, pro klasickou rozvážku však mohou stačit a krom spolehlivosti se odvděčí příznivou spotřebou. Ta je nízká i u přeplňovaných motorů, které jsou už stavěny na vyšší zátěž. Zkušenosti hovoří o tom, že spotřeba se se zatížením vozu (u silnějších verzí) nemění nijak dramaticky.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Hlavní předností Fiatu Ducato je dobrá manévrovatelnost, jízdní vlastnosti jsou v podstatě takové, jaké lze u dodávky s předním pohonem očekávat. Chování auta je tedy nezáludné a pochvalu si zaslouží dobrá trakce přední nápravy.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Klasickými nárazovými testy Euro NCAP nikdy trojice z výrobního závodu Sevel neprošla. Celková úroveň bezpečnosti je na danou kategorii spíše průměrná, ostatně bezpečnostní výbava je spíše základní.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Vysoká míra praktičnosti Ducata je dána nejenom hranatou karoserií s perfektním využitím obestavěného místa, ale také širokou nabídkou dostupných verzí. I na trhu ojetých vozů jsou časté různé kombinace rozvorů a výšky střechy, k dispozici jsou i různá osobní provedení vozu.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Trojice vozů ze společného podniku Sevel byla oproti konkurenci vždy více užitkově zaměřená, lépe vybavené osobní verze nejsou tak časté. Soustředění především na pracoviště řidiče ukazuje třeba i fakt, že osobní verze bez přídavného topení v zadních řadách hůře topí. Interiér doznal výrazného zkvalitnění v roce 2002, do té doby působí lacině.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Fiat Ducato a jeho sourozenci nepatří mezi úplně nejspolehlivější vozy své třídy, provozní náklady ovšem v přijatelných mezích drží jak nízká spotřeba, tak vcelku nízké ceny náhradních dílů a nekomplikovaná konstrukce vozů. Vzhledem k věku vozu je už ovšem potřeba počítat s nutností častější výměny opotřebovaných dílů, což náklady zvedá.