OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Fiat Bravo (1995–2001)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Nízké ceny

Solidní vnitřní prostor

Elegantní design

O vozidle

Dvojice modelů Fiat Bravo a Brava nahradila v roce 1995 oblíbený model Tipo. Zatímco Brava byla rodinně zaměřeným modelem s klasickou pětidveřovou karoserií, Bravo zastávalo roli dynamičtějšího a atraktivnějšího auta se sportovním střihem a třídveřovou karoserií se specifickým tvarováním. Při stejném rozvoru tak bylo Bravo kratší než pětidveřový model. I dnes působí auto vzhledově překvapivě líbivě, až atraktivně. Věk se ovšem projevuje na interiéru, jehož provedení odpovídá době, ovšem patří k těm nápaditějším a dodnes stále esteticky vcelku zajímavým. Na druhou stranu použité materiály a celkové zpracování už dnes rozhodně nadšení nevzbudí. Celkově patří model Bravo mezi podprůměrně spolehlivé automobily, a Fiatu se tak s ním stále nedařilo napravit trochu pošramocenou pověst. Uvnitř vozu se bude posádka cítit docela komfortně, platí to ovšem spíše pro posádku vpředu. Dozadu se samozřejmě hůře nastupuje a místa je tu celkově trochu méně než v pětidveřovém provedení Brava. Sedadla jsou ovšem pohodlná a u sportovních variant mohou poskytnout i dobré boční vedení. Kratší karoserie se nejvíce projevuje v zavazadlovém prostoru, zatímco Brava patří v tomto směru k premiantům i dnes, menší Bravo naopak zaostávalo už v době svého vzniku. Třídveřový hatchback totiž pojme pouhých 280 litrů nákladu. Na svou dobu se může Bravo chlubit také velmi slušnou výbavou, ovšem například v oblasti bezpečnosti neexceloval vůz ani v době svého uvedení na trh, natož tedy dnes.
 
Z hlediska jízdních vlastností na tom není Bravo špatně, auto dobře vede stopu a i přes trochu výraznější náklony v zatáčkách zůstává dobře čitelné a ovladatelné. Jenže pochvalu si rozhodně nezaslouží nepřesné řazení a také přeposilované řízení – alespoň u modelů do roku 1998, pak se vyladění posilovače výrazně vylepšilo a řidič už má alespoň tušení, co se s předními koly děje. Slabší jsou také brzdy.
 
Paleta motorů pod kapotou odpovídá době a je v podstatě shodná s pětidveřovým provedením, najdeme tu jen dílčí odlišnosti. Základem se stala slabší čtrnáctistovka s výkonem 55 nebo 59 kW, která docela stačí. Zajímavější je modernější motor s překvapivě malým objemem 1,2 litru s výkonem 60 kW, který ovšem může vyhovovat v pětidveřovém vozu, v třídveřovém dynamičtějším provedení už nesplní očekávání. Stále však platí za pružný a úsporný motor. Šestnáctistovka nejprve dostala výkon 66 kW, později pak přišla verze s výkonem 76 kW, která je pro pohon třídveřového hatchbacku ideální jednotkou. Nabízí slušnou dynamiku a krom toho se může chlubit také solidní životností. Zároveň i spotřeba zůstává rozumná. Silnější osmnáctistovka s výkonem 83 kW a pětiválcový dvoulitr se 108 kW v provedení HGT jsou už na palivo náročnější, avšak je s nimi opravdu dynamické svezení. Vznětové motory tu zastupuje letargický a slabý nepřeplňovaný agregát 1,9 s výkonem 48 kW, jeho přeplňovaná verze TD s 55 nebo 74 kW a také podstatně modernější provedení 1,9 JTD s výkonem 74 nebo 77 kW. To je z hlediska spolehlivosti provozu ze vznětových provedení nejlepší volbou. 

Výbava

Na svou dobu se Bravo nabízelo se vcelku dobrou základní výbavou, dnes už ovšem vůz ničím nepřekvapí. Klimatizace je standardem u vybavenějších modelů s lepšími motory, v základu často chybí, naopak centrální zamykání, elektrická okna a zrcátka mají snad všechny modely. 

Design

Fiat Bravo se může dodnes pochlubit velmi elegantním a líbivým designem. Auto má vyvážené proporce a i interiér vypadá vcelku originálně, byť se na něm jeho věk samozřejmě projevuje. Ovšem to především z hlediska zpracování a použitých materiálů. 

Spotřeba

Bravo patří ještě k vozům, u kterých se na spotřebu nehledělo tak úzkostlivě, ovšem dovede nabídnout úsporné motory. Diesely samozřejmě palivo šetří, ovšem jsou vzácnější, ze zážehových agregátů jsou vhodné základní dvanáctistovky nebo výborná a živá šestnáctistovka, která přitom rovněž netrpí příliš vysokou spotřebou. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti modelu Bravo jsou dodnes stále solidní, auto má dobrý technický základ s dobrým vedením stopy a slušnou ovladatelností. U modelů do roku 1998 ovšem řidič příliš neví, co se děje s předními koly, důvodem je hodně přeposilovaný posilovač řízení. 

Bezpečnost

V oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti patří Fiat Brava tak trochu k propadákům. Už v době svého vzniku získal model v nárazových testech Euro NCAP pouhé dvě hvězdičky, což už tehdy znamenalo silně podprůměrný výsledek. Strukturální stabilita vozu ani poměrně základní výbava jen s jedním airbagem ve standardu dnešním nárokům určitě nevyhoví. 

Praktičnost

Fiat Brava se může pochlubit prostornou karoserií s rozměrnými sedadly. Cestující tu nebudou strádat nedostatkem místa a vcelku dost je ho i pro zavazadla. Brava je totiž větší než třídveřové Bravo a tak se do kufru vejde solidních 380 litrů nákladu. 

Komfort

Bravo nabízí posádce solidní jízdní komfort daný dobrým naladěním podvozku i celkově dobrým komfortem v interiéru. Zážehové motory jsou velmi kultivované. V interiéru ovšem nepotěší tvrdé a na pohled levné plasty, které mohou být u ojetých vozů výrazně poničeny. 

Provozní náklady

Fiat Bravo nepatří ke zrovna spolehlivým vozům, ovšem vzhledem k jeho věku už původní nespolehlivost nehraje takovou roli. Dnes je důležité, že jsou náhradní díly opravdu levné a samotné opravy nenáročné, takže provozní náklady se budou držet v příznivých mezích. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 49 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.