Proč koupit |
---|
Unikátní systém pohonu všech kol Skvělé jízdní vlastnosti Velký zavazadlový prostor Jízdní režimy Výkonný dvanáctiválcový motor Relativně nízká spotřeba paliva |
O vozidle
Ferrari FF jako první sériový model italské značky disponuje pohonem všech kol – systémem 4RM (4 ruote motrici), což je patrné již ze samotného názvu FF, který znamená Ferrari Four. Výrobce na tomto systému pracoval bezmála deset let. Oproti běžným systémům 4x4 je zhruba o polovinu lehčí, když váží pouze 45 kilogramů. Jedná se o čtyřmístný model s karoserií shooting brake. Design karoserie je dílem studia Pininfarina a je odvozen z modelů Ferrari 599 GTB Fiorano a Ferrari 458 Italia. Ferrari FF disponuje dvanáctiválcovým 6,3litrovým motorem o výkonu 485 kW (660 koní) při 8000 min-1 a točivým momentem 683 Nm při 6000 min-1. Ve standardní výbavě najdete také adaptivní magneto-rheologické tlumiče SCM3, keramické brzdy Brembo a dvouspojkovou převodovkou F1. Ferrari FF se díky těmto parametrům dokáže rozjet až k maximální rychlosti 335 km/h a z 0 na stovku zrychlí za 3,7 vteřiny.
Výbava
Možnosti individualizace u Ferrari neznají hranici, a tak záleží především na finančních prostředcích, kolik jste ochotni při koupi vozu a jeho dovybavení investovat. Již ve standardní verzi je samozřejmostí kožený interiér včetně plně automatických kožených anatomických sedadel. Dále zde najdeme 6,5palcový dotykový multimediální displej umístěný na středové konzole. Díky systému Vehicle Dynamic Assistance nechybí ani parkovací senzory. Jste-li filmový fanatik a chcete své nejoblíbenější filmy sledovat i ve Ferrari, pak máte možnost nechat si instalovat LCD obrazovky i do opěradel předních sedadel. Cestující na zadních sedadlech si tak užijí nejen zážitek z jízdy, ale i ze sledování filmů. Ferrari také disponuje systémem ISOFIX pro uchycení dětských sedaček. Příjemné překvapení čeká i na spolujezdce, před kterým se nachází malý digitální displej, na kterém může sledovat nejdůležitější parametry vozu, jako jsou například rychlost, poslední nejvyšší dosažená rychlost atp.
Design
Karoserie, která je dílem studia Pininfarina. Už tato skutečnost zajišťuje maximální výsledek. Přední část FFka připomíná model 458 Italia. Díky svému profilu se celkový design karoserie blíží spíše vozům třídy combi. Ve výsledku se ale jedná o karoserii shooting brake, která disponuje delší střechou a výklopnou zadní stěnou. Nové modely jsou vybaveny také panoramatickou střechou.
Spotřeba
Přestože se jedná o čistokrevný supersport a navíc s pohonem všech kol, pohybuje se průměrná spotřeba paliva kolem 15,4 l / 100 km. Vzhledem k tomu, že Ferrari FF disponuje nádrží o velikosti 91 litrů, nemusíte se bát častějšího navštěvování a ztráty času u čerpacích stanic. Relativně nízkou spotřebu zajišťuje nový systém HELE (High Emotion Low Emissions). Ten se stará o zachování maximálních výkonových křivek při co nejmenším snižování spotřeby paliva a emisí CO2. Součástí systému je Stop&Start, nový ventilátor chladiče motoru, ovládání palivové pumpy nebo přeprogramované logiky řazení.
Jízdní vlastnosti
Ferrari FF disponuje kromě pohonu všech kol, dvou převodovek (pro přední i pro zadní nápravu) a keramických brzd Brembo také systémem jízdních režimů. Kromě režimu Sport tak lze zvolit například mód Comfort. Výhodou je i možnost vypnutí stabilizačního systému ESC, díky čemuž si můžete užít jízdu dveřmi napřed. Vzhledem k pohonu všech kol ještě jedna zajímavost. Díky novému patentovanému systému Ferrari, u něhož jsou k dispozici dvě převodovky, je nutné říci, že plnohodnotně lze Ferrari FF jako čtyřkolku používat na první až čtvrtý rychlostní stupeň. V případě vyšších zařazených stupňů je FF naopak plnohodnotnou zadokolkou.
Bezpečnost
Nárazovými testy Euro NCAP Ferrari FF neprošlo, i tak ale lze očekávat, že by získalo maximální počet pěti hvězdiček. Díky systémům trvalého pohonu všech kol, ABS, EBD, ESC ad. jsou zaručeny i výborné jízdní vlastnosti.
Praktičnost
Jak už bývá zvykem, vysokou praktičnost obvykle u supersportů nenajdete. U tohoto Ferrari je to ale právě naopak. FF disponuje objemem zavazadlového prostoru 450 litrů, což je nejvíce, co kdy vůbec u Ferrari bylo. Zajímavostí je i možnost sklopení opěradel zadních sedadel, což již tak objemný zavazadlový prostor ještě zvětší. Jen málokdo si tak dokáže představit, že by ve Ferrari mohl přepravit jednotlivé díly nábytku. U tohoto vozu tomu tak ale opravdu je. Po sklopení zadních sedadel totiž dojde ke zvětšení až na 800 litrů. Uvnitř vozu najdete rovněž několik odkládacích prostor, což ocení nejeden uživatel. Naopak nevýhodou je nutnost zvednout zavazadla při nakládání do výšky téměř 90 centimetrů. Pokud jste opravdu fajnšmekr, lze k vozu dokoupit speciální limitovanou edici originálních kožených zavazadel.
Komfort
Ferrari FF poskytuje cestujícím maximální možný komfort. Skvělé parametry vykazuje i druhá řada sedadel. Díky prodloužené střeše nebudou mít problém ani vyšší osoby. Dostatek místa mají cestující i v oblasti kolen, což je vzhledem k „supersportu“ nevídaná hodnota. Díky dlouhým dveřím se do FFka nastupuje bez komplikací a uvnitř čeká na posádku luxus v nejvyšší podobě. Kožený interiér se sportovními koženými anatomickými sedadly, multimediálním LCD displejem a řadou dalších prvků usnadňujících řízení vozu. Co ale naopak překvapí negativně, to je nevhodně umístěné ovládání směrovek na volantu. Tam, kde se nacházejí, by je čekal málokdo a bude vám jistě nějaký čas trvat, než si na tuto skutečnost zvyknete.
Provozní náklady
Díky systému HELE patří Ferrari FF k nejúspornějším vozům na současném trhu supersportů. V případě instalace speciálního kitu lze použít jako palivo i bioethanol, což je jistě vynikající zpráva. Je obvyklé, že s podobnými vozy řidič neabsolvuje během roku tolik kilometrů jako s běžným vozem, a tak i provozní náklady patří díky maximální spolehlivosti k těm nižším. V případě poruchy ale očekávejte vyšší ceny za náhradní díly a opravu. V Praze ovšem existuje hned několik dealerů specializujících se na opravy těchto italských vozů, a tak s opravou nebudete mít sebemenší problém.