OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Daihatsu Terios (2006–2017)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Kompaktní rozměry

Pohon všech kol

Dobré terénní schopnosti

Spolehlivost a trvanlivost

O vozidle

Japonské Daihatsu je specialistou na malá auta, a tak není divu, že tato značka patří i mezi průkopníky na poli malých SUV. Přesněji řečeno, Terios je model, který se pohybuje na hranici SUV a off-roadů – chybí mu sice redukční převodovka, podvozek má však vyšší než většina malých SUV, má stálý pohon všech kol, a dokonce i elektronickou uzávěrku mezinápravového diferenciálu. V terénu se tak Terios úplně neztratí, byť pro ty, kdo hledají opravdový vůz do těžkého terénu, určen není. Auto má sice tuhou zadní nápravu, která snese i hrubé zacházení, a chlubí se minimálními převisy s výbornými nájezdovými úhly, jenže v terénu je Daihatsu Terios omezeno křížitelností náprav a také trochu rozvorem. A pozor, Terios se dodával i v provedení s pohonem pouze přední nápravy, pak opravdu získáváte spíše SUV. Alternativou k ručně řazené pětistupňové převodovce je čtyřstupňový automat.

Varianta vyráběná od roku 2006 je už druhou generací Teriosu a jako taková prošla oproti původnímu modelu celou řadou změn. Původní Terios byl konstruován tak, aby se jeho zkrácená třídveřová verze v Japonsku vešla do kategorie takzvaných Kei Cars, což jsou malá vozítka s nižší daňovou sazbou. I proto byl Terios velmi úzký, šířka 1500 mm je hodně málo. Druhá generace v tomto směru výrazně povyrostla, šířka 1700 mm znamená pro vysoké auto mimo jiné i lepší stabilitu, ale pochopitelně hlavně mnohem lepší prostor pro posádku a pohodlí především v oblasti ramen. Délka druhé generace je jen něco málo přes 4 metry, což jasně ukazuje, jak malý teréňáček Terios je. Vnitřní prostor pro posádku je docela solidní, pro zavazadla tu ovšem mnoho místa nezůstává. Interiér také nenadchne zpracováním, vozy Daihatsu jsou známé svým jednoduchým a spíše účelným než elegantním řešením. Použité plasty nenadchnou estetikou a ani na omak, na druhou stranu, čas prověřil, že jsou trvanlivé, stejně jako celá auta Daihatsu. U Teriosu tomu pomáhá poměrně robustní konstrukce podvozkových skupin s již zmíněnou tuhou zadní nápravou.

Ta auto trochu omezuje při jízdě na běžné silnici. Komfort není kdovíjaký, filtrování nerovností malému vozu moc nejde a v zatáčkách se vysoká karoserie dost naklání. Při výběru pohonné jednotky máte situaci velmi ulehčenu. Druhá generace Daihatsu Terios se totiž nabízí výhradně se čtyřválcem o objemu 1,5 litru a výkonu 77 kW. Na malé auto motor stačí, ale při vyšších rychlostech na dálnici dochází i kvůli většímu odporu vzduchu motoru snadno dech, navíc je v takovém případě dost hlučný. Vzhledem ke koncepci auta také nelze očekávat nízkou spotřebu, u Daihatsu Terios počítejte s více než osmi litry.

Výbava

Výbava Daihatsu Terios je vcelku obyčejná – klasické záležitosti jako centrální zamykání, elektrická okna, autorádio a klimatizaci tu najdeme, další vymoženosti už ovšem nikoli. Je to dáno účelem vozu, Terios má být jednoduchý a nekomplikovaný vůz do různorodých podmínek.

Design

Daihatsu Terios je vcelku pohledný malý teréňáček. Davy se za ním sice otáčet nebudou, auto ovšem působí solidním a vyváženým dojmem, čemuž prospělo oproti předchozí generaci výrazné zvětšení šířky auta. Terios se tváří trochu jako zmenšená Toyota RAV4 (Toyota Daihatsu vlastní), což je pro takto malý vůz do terénu pochvala. Interiér ovšem po estetické stránce nenadchne, tady se hraje především na účelnost.

Spotřeba

Jediný motor v nabídce Daihatsu Terios je benzinová patnáctistovka. I malému SUV/off-roadu by přitom dnes slušel diesel, ten však u Teriosu mít nelze. Spotřeba není závratně vysoká, ale také nijak nízká, může se pohybovat mezi osmi a deseti litry na 100 kilometrů. Verze s pohonem pouze přední nápravy je mírně úspornější, ale rozdíl není nijak zásadní.

Jízdní vlastnosti

Terios není žádným přeborníkem na silnici, v terénu si vede o trochu lépe, i když i tady je limitován. Na silnici auto omezuje především tuhá zadní náprava, která se moc nepáře s filtrováním nerovností a může mít tendenci odskakovat. Chování auta je na druhou stranu dobře čitelné a nezáludné.

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Daihatsu Terios v roce 2008 připsalo čtyřhvězdičkové skóre, což je na malý off-road určitě slušný výsledek. Bezpečnostní výbava i konstrukce auta stihly sice od uvedení na trh trochu zastarat, ale bezpečnost bude stále docela solidní.

Praktičnost

Terios je především dobře univerzální auto – poslouží ve městě i v terénu, ideální je do horských oblastí se sněhem. Stěhovák z něj ovšem neuděláte. Čtveřice cestujících bude mít dostatek místa, zavazadla ho ovšem mají méně.

Komfort

Jízdní komfort není předností Daihatsu Terios. Podepisuje se na tom především tuhá náprava a jednoduchá konstrukce. Náprava úplně nezvládá filtraci nerovností a auto trochu poskakuje, ve vyšších rychlostech je Terios hlučný a v zatáčkách se dost naklání. Když k tomu připočteme poměrně strohý interiér, posádka rozhodně není hýčkána.

Provozní náklady

Krom vyšší spotřeby paliva asi není nutné u Daihatsu Terios počítat s vyššími provozními náklady. Jednoduchá, dobře dimenzovaná a prověřená technika znamená, že Terios je velmi spolehlivý vůz, který vyžaduje jen běžnou údržbu a výměnu opotřebovaných dílů. Auta tohoto druhu nemívají extrémně vysoké nájezdy, takže často a snadno narazíte na modely, které ještě opravy nevyžadují.



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů