O vozidle
Dacia Dokker je jednoduchý malý dodávkový vůz, který konkuruje například oblíbeným modelům Citroën Berlingo či Renault Kangoo. Oproti nim se vyznačuje ještě jednodušším řešením i technikou a také nižší cenou. Stejně jako tyto oblíbené modely lze i Dokker pořídit v čistě dodávkovém provedení s dvojicí sedadel vpředu, ale také v osobním provedení combi, které uveze pět pasažérů a stále mu pro zavazadla zbývá velkorysý prostor. Dokker v podstatě v nabídce Dacie nahradil užitkově zaměřené combi Logan MCV první generace, druhá generace Loganu v kombíku již není tak vhodná třeba pro řemeslníky.
A právě proto je tu praktický Dokker, který nabízí nákladový prostor o celkovém objemu až 3,3 metru krychlového. Design i technika vychází z MPV Lodgy, auto se však výrazně liší třeba vyšší světlou výškou a vyšší stavbou karoserie. Dokker dostal vzadu také posuvné dveře – užitkové provedení je má pouze na pravé straně a vlevo nejsou k dostání ani za příplatek, osobní verze má posuvné dveře na obou stranách. Co je pro obě provedení společné, jsou křídlové zadní dveře, které opět svědčí o užitkovějším pojetí vozu. Dokker pojme za přední sedadla i celou europaletu, ovšem jen podélně. Bočními dveřmi europaleta neprojde. Interiér je v duchu ostatních Dacií opět jednoduchý a sestavený z tvrdých plastů, často s mírně horším slícováním. Vše ovšem funguje, jak má, a najdeme tu spoustu praktických odkládacích míst. Vůbec o prostor v Dokkeru nouze rozhodně není. U osobního provedení zbývá za zadními sedadly, kde mají cestující dost místa na nohy i na hlavu, ještě ohromujících 800 litrů prostoru. Tvar zavazadlového prostoru je navíc velmi pravidelný a potěší oka pro uchycení nákladu.
Dokker lze pořídit s celkem čtveřicí motorů. Základem je léty prověřená šestnáctistovka MPI s výkonem 61 kW. Vzhledem k tomu, že v běžné konfiguraci váží Dokker 1100 kilogramů, je výkon motoru vcelku dostatečný. Agregát je ovšem trochu ze staré školy, co se spotřeby paliva týče. Agregát lze ovšem najít i v provedení pro pohon na LPG. Moderní přeplňovaný motor 1,2 TCe s výkonem 85 kW je výrazně úspornější, je však méně častým provedením vzhledem k jeho vyšší pořizovací ceně. V nabídce jsou také dva turbodiesely 1,5 dCi, výkony jsou 55 a 66 kW a provoz je opravdu úsporný, spotřeba se drží hluboko pod pětilitrovou hranicí.
Výbava
U užitkověji zaměřené Dacie Dokker určitě základnější výbava nevadí. Na druhou stranu, i tady si mohli zákazníci připlatit za některé lepší prvky, takže se výbava jednotlivých modelů může lišit. Klimatizace bývá u některých provedení (především u užitkového Vanu) za příplatek, a proto je dobré věnovat její přítomnosti pozornost.
Design
Na poměry malých dodávkových vozů je Dacia Dokker designově povedený automobil. Příď vychází z modelu Lodgy a je docela mohutná, velká plocha prostorné karoserie je rozčleněna tak, že vůz nevypadá úplně fádně. Na druhou stranu, od automobilu s dodávkovým pojetím nemůžeme očekávat designové lahůdky.
Spotřeba
Základní motor, který je u Dokkeru nejběžnější, nepatří ke zrovna nejúspornějším pohonným jednotkám. Zato jeho trvanlivost bude vysoká. Úspornější variantou k šestnáctistovce je přeplňovaný motor 1,2 TCe s vyšším výkonem, ale také vyšší cenou. Ještě dražší jsou turbodiesely, které dovedou být ovšem hodně úsporné.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Dokkeru nejsou tím, na co byl kladen důraz. Záludné určitě nejsou a auto se ovládá vcelku předvídavě. Konstrukce, která počítá s vyšším zatížením zadní nápravy, je tu docela znát. Zadní náprava má klasickou tuhou konstrukci, takže poskytuje méně jistoty v zatáčkách.
Bezpečnost
Dacia Dokker bezpečnostními nárazovými testy Euro NCAP neprošla, vzhledem ke konstrukčnímu základu v modelu Lodgy a velmi podobné technice i výbavě lze předpokládat hodně podobné výsledky. Dokker tedy rozhodně nebude patřit k nejbezpečnějším vozům na silnicích, ovšem oproti starým dodávkám si povede velmi dobře.
Praktičnost
Veliký a prakticky využitelný vnitřní prostor je velkou přednostní Dokkeru, ať už mluvíme o osobní, nebo užitkové verzi. V osobní verzi má posádka téměř nadbytek místa a za zadními sedadly přitom zbývá ještě ohromujících 800 litrů místa pro náklad. Užitková varianta má omezení v posuvných dveřích jen na pravé straně, interiér je od nákladového prostoru oddělen praktickou plechovou přepážkou s oknem.
Komfort
Jízdní komfort u Dokkeru trochu trpí tuhou zadní nápravou a celkově tužším naladěním podvozku. Auto tak může na nerovnostech poskakovat. Základní motor má navíc zpřevodování, které jej žene zbytečně do otáček a to zvyšuje hlučnost. Pazvuky se mohou ozývat i z velké karoserie, a to především na nekvalitních cestách.
Provozní náklady
Jednoduchá a prověřená technika i relativně úsporné motory znamenají, že provoz Dacie Dokker bude finančně relativně nenáročný. Dnes je jen málo konstrukčně jednodušších aut, navíc jde o relativně nový vůz, který by měl být bezproblémový.