Proč koupit |
---|
Variabilní a prostorný interiér
Dobrá výbava
Líbivý design
Jízdní komfort |
O vozidle
Citroën C3 Picasso v roce 2008 rozšířil nabídku MPV francouzské značky směrem dolů, do třídy malých vozů. Picasso postavené na technickém základu druhé generace malého modelu C3 má za úkol konkurovat třeba úspěšnému Opelu Meriva nebo české Škodě Roomster. Po designové stránce jde o líbivý automobil, návrháři se tu vypořádali s poměrně omezenými možnostmi danými důrazem na co největší nabídku místa opravdu originálně. C3 tak má vlastně jednoduché tvary s rovnými boky a kolmou zádí, jen s maximálními zaobleními v rozích. Nechybí řada praktických i estetických doplňků, které z Picassa dělají opravdu pohledné malé MPV. Hravost designu pokračuje v interiéru, kde se řidiči opět musejí smířit se středově umístěnou přístrojovou kapličkou, rozdělenou na tři části. Zajímavé je, že například kontrolky se nacházejí zcela vpravo, což je hodně nezvyklé a řidič jim možná nevěnuje tolik pozornosti. Jinak je však ergonomie velmi dobrá a interiér se chlubí příjemným zpracováním. Hlavní předností je však jeho prostornost a variabilita. Jednoduché tvary s kolmými bočními stěnami přinášejí dostatek místa pro cestující jak vpředu, tak vzadu – ani vzadu se cestující netísní a mají dostatek místa pro kolena i nad hlavou. Vnitřní šířka je navíc v podstatě stejná jako u většího modelu C4, což je plusem pro případného pátého pasažéra, který by seděl vzadu uprostřed. Zadní sedadlo je klasická lavice dělená v poměru 60 : 40, nikoli tedy trojice samostatných sedadel. To je u malého vozu prostorově úspornější řešení. Navíc zůstává interiér velmi praktický a variabilní. Zadní lavice je například posuvná v rozmezí 150 mm, což znamená objem zavazadlového prostoru v rozmezí 385 až 500 litrů. Navíc pod podlahou zavazadelníku je ještě další prostor pro drobnější předměty. Po složení zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha s délkou 1,5 metru. Celkem v tomto uspořádání pojme C3 Picasso až 1506 litrů nákladu.
Jízdní chování C3 Picasso je velmi komfortní, v tomto ohledu patří model k nejlepším ve třídě. Malé MPV tak zvládá velmi dobře filtrovat nerovnosti našich vozovek, dokonce se podařilo eliminovat i rázy od kol při přejezdu příčných nerovností. Auto se zároveň zbytečně nepohupuje, jen na některých nerovnostech vůz občas trochu poskočí. Jízdní vlastnosti jsou poplatné tomuto naladění, avšak chování auta je dobře čitelné. Jen řízení jako takové je hodně odtažité a dost přeposilované, ovšem je přesné a rychlé.
Paleta motorů je vcelku jednoduchá – od počátku byly dostupné tři pohonné jednotky, postupně se nabídka mírně rozšířila. Základem je čtrnáctistovka VTi se solidním výkonem 70 kW. Tento povedený motor konstrukčně vychází ze spolupráce s BMW a má i pro MPV vcelku slušný dostatek síly. Toto provedení je navíc ze všech modelů nejběžnější. Druhou benzinovou možností je silnější šestnáctistovka VTi s výkonem hodně slušných 88 kW, který už přinese modelu i velmi dobrou dynamiku. Vzácněji se setkáte s C3 Picasso i v provedení s turbodiesely 1,6 HDi. Základem byla nejprve verze s výkonem 66 kW, motor později posílil na 68 kW. Jako nejvyšší verze je k dispozici agregát vyladěný na 84 kW.
Výbava
Ačkoli na to Citroën C3 Picasso na první pohled nevypadá, je to na svou třídu často velmi dobře vybavený vůz. Prodeji slušně vybavených verzí pomohly časté slevové akce dovozce. Už v druhém stupni výbavy najdeme například šestici airbagů, tempomat, klimatizaci a další vymoženosti. Pozor jen na úplně základní provedení, které mnohé tyto prvky postrádá.
Design
Citroën C3 Picasso je jedním z nejpohlednějších malých MPV na trhu. Auto se chlubí hravými tvary, které dobře kombinují jednoduchý a účelný základ s oblými rohy a řadou praktických i elegantních doplňků. Hravé vzezření pokračuje i v interiéru se solidními použitými materiály i zpracováním.
Spotřeba
Oproti běžným malým vozům je u C3 Picasso nutné počítat s trochu vyšší hmotností, a tudíž i mírně zvýšenou spotřebou paliva. V rámci třídy je však malé Picasso dost úsporné. Rozumný přísun paliva si žádá i základní benzinový motor, který je nejobvyklejším provedením. Úspornější, avšak podstatně vzácnější jsou verze s turbodieselem.
Jízdní vlastnosti
Ačkoli je malé Picasso naladěno především na jízdní komfort, ani jízdní vlastnosti nejsou špatné. Řízení je přesné, ovšem přeposilované, takže řidič má trochu horší představu o dění. I tak však může přicházející nedotáčivost včas korigovat. Horší je to s řazením s dlouhými drahami a vcelku nepřesným chodem.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP si v roce 2009 Citroën C3 Picasso vysloužil čtyřhvězdičkové hodnocení. To ovšem jen proto, že se mu do skóre nepočítal stabilizační systém, jinak vůz splnil požadavky na pět hvězdiček. Díky dobré bezpečnostní výbavě je tak ochrana posádky na velmi dobré úrovni.
Praktičnost
Díky karoserii jednoduchých tvarů s maximálním využitím obestavěného prostoru je C3 Picasso jedním z nejpraktičtějších malých MPV. Zadní lavice je například posuvná v rozmezí 150 mm, což znamená objem zavazadlového prostoru v rozmezí 385 až 500 litrů. Navíc pod podlahou zavazadelníku je ještě další prostor pro drobnější předměty. Po složení zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha s délkou 1,5 metru. Celkem v tomto uspořádání pojme C3 Picasso až 1506 litrů nákladu. Posádka má navíc dostatek místa, a to dokonce i na šířku.
Komfort
Jízdní chování C3 Picasso je velmi komfortní, v tomto ohledu patří model k nejlepším ve třídě. Malé MPV tak zvládá velmi dobře filtrovat nerovnosti našich vozovek, dokonce se podařilo eliminovat i rázy od kol při přejezdu příčných nerovností. Auto se zároveň zbytečně nepohupuje, jen na některých nerovnostech vůz občas trochu poskočí.
Provozní náklady
C3 Picasso je relativně mladý vůz, který by neměl vyžadovat výraznější péči, krom klasických investic do běžné údržby. Spotřeba paliva se drží v rozumných mezích a ani servis a náhradní díly nejsou nedostupné. Oproti klasickým malým autům jsou však náklady mírně vyšší.
Citroen C3 Picasso
Další vozy