




Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Dynamický vzhled Dobrá výbava Jízdní komfort (i mimo vozovku) Dělené víko zavazadlového prostoru |

O vozidle
Výbava




Citroën C-Crosser patřil ve své kategorii mezi dražší vozy, odráží se to však na celkově bohaté výbavě, která je dokonce místy ještě lákavější než u Mitsubishi. Už od základu je tu automatická klimatizace a celá řada myslitelných komfortních prvků, například i tempomat, který má Mitsubishi až ve vyšších stupních. Ty pak přidávají i některé opravdu luxusní prvky.
Design




Citroën C-Crosser je dvojčetem Mitsubishi Outlander, na první pohled to ovšem nemusí být příliš znát. Zejména vpředu se podařilo klasickou masku Citroënů a typické světlomety přesahující rohy implantovat velmi citlivě. Boční profil je docela neutrální a jen zezadu je snad znát japonský původ auta. Z trojice modelů C-Crosser, Outlander a 4007 působí Citroën nejelegantněji.
Spotřeba




Pro pohon Citroënu C-Crosser slouží téměř výhradně turbodiesely 2,2 HDI s výkonem 115 kW. Motor nemá s relativně velkým autem mnoho práce, a tak se spotřeba drží v překvapivě příznivých mezích. Podstatně žíznivější zážehový agregát 2,4 z dílen Mitsubishi je pod kapotou vozů koncernu PSA raritou.
Jízdní vlastnosti




Výrazně větší rozměry a interiér dávají tušit, že i druhé provedení Outlanderu, a tudíž i Citroën C-Crosser, se zaměřilo především na komfort. Přesto jízdní vlastnosti nijak výrazně netrpí, chování auta je dobře čitelné a předvídavé, žádné záludnosti se nekonají. Náklony v zatáčkách jsou v takovém případě zcela běžnou záležitostí.
Bezpečnost




Citroën C-Crosser sám o sobě nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, ovšem prošlo jimi technicky shodné Mitsubishi. Druhá generace Outlanderu si připsala z dnešního pohledu spíše průměrné čtyřhvězdičkové hodnocení, což možná trochu zaostává za očekáváním. Ovšem mohutná konstrukce, dobrý výhled a solidní bezpečnostní výbava z něj dělají dostatečně bezpečný vůz.
Praktičnost




Společně s Mitsubishi Outlander patří Citroën C-Crosser ve své kategorii k nejpraktičtějším vozům. Posádka tu má dostatek místa ve všech směrech a z prostorového hlediska se tu dočkáme velkého překvapení v podobě třetí řady sedadel složené do zavazadlového prostoru. Manipulace s ní je sice docela složitá, ale kvůli jejímu spíše příležitostnému využití není důvod naříkat. Zajímavé je, že hodnoty objemu zavazadelníku se u vozů PSA výrazněji od Mitsubishi liší, byť v praxi jsou rozdíly minimální. Za třetí řadou zůstává 184 litrů místa pro zavazadla, za druhou pak 441–510 litrů. Dělené víko zavazadlového prostoru unese 200 kilogramů.
Komfort




Po SUV od Mitsubishi zdědil Citroën i velmi dobrou úroveň cestovního komfortu. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti našich silnic, ke komfortu přispívá i provedení interiéru jako takového. Pochvalu za úroveň pohodlí zaslouží především sedadla, obzvlášť ta vpředu. Ta jsou navíc níže položena a vytvářejí pocit, jako by řidič seděl v běžném osobním voze.
Provozní náklady




Vzhledem k zavedené evropské servisní síti a celkově příznivějším cenám úkonů budou nejspíš provozní náklady u Citroënu C-Crosser o něco málo nižší než u Mitsubishi Outlander. Na druhou stranu celkově je potřeba i přes úsporné motory počítat s vyššími výdaji než u běžných kompaktních vozů i některých soupeřů.