Autojournal.cz: Test VW Passat CC

Máte na účtě necelých 400 000 korun a přemýšlíte, co si koupíte za auto? Potřebujete prostorný a spolehlivý vůz pro rodinu? Většina lidí bude chtít určitě něco nového, aby se vyhnula zbytečným investicím do budoucna. To znamená, že se podívá třeba po nové Octavii nebo Leonu, které začínají někde nad 360 000 Kč, možná se poohlédnou i po Fabii v kombíku. Jenže, co za ty peníze dostanou? Auto s benzínovou 1.2 nebo naftovou 1.6 s výkony 105 koní (77 kW) a 90 koní (66 kW) absolutně bez výbavy. Těmto motorům zcela jistě chybí pár koní a při naloženém autě bude jízda na dovolenou utrpením. Proč se tedy nepodívat po něčem lehce ojetém, co ve své době bylo o třídu výš, než taková Octavia?
 
Procházel jsem internet a do oka mi padl Volkswagen Passat, jenže ne jen tak ledajaký Passat, ale ještě o třídu vyšší varianta CC. Pod svou kapotou skrývá naftový čtyřválec TDI o obsahu 2.0 litru, jenž má dostačující výkon 103 kW a spolupracuje s manuální převodovkou. Navíc se jedná o poměrně prostorné a neokoukané elegantní auto. Má najeto necelých 59 000 kilometrů, což je zanedbatelné číslo a z výrobní linky sjelo v roce 2010. Auto bylo zakoupeno v České republice, má kompletně vypsanou servisní knihu a navíc je prověřeno společností Carlife, od které získává plný počet bodů 5 hvězdiček. Navíc jako nové stálo více jak 800 000 korun.
 
Teď přichází na řadu cena, všichni, kteří auto viděli si mysleli, že stojí přes půl milionu korun, ale chyba. Tento krasavec totiž může být Váš za 376 000 korun. Za tyto peníze dostanete kvalitní, spolehlivý, tak akorát silný a slušně vybavený vůz. Potěší Vás třeba velmi dobře svítící bi-xenonové světlomety, automatická dvouzónová klimatizace, senzor deště, samozatmavovací zpětná zrcátka a spousta dalších věcí, které u nového auta v této cenové kategorii prostě nenajdete.
 
Při důkladném prohlédnutí zevnějšku vozu jsem nikde nenašel výrazné oděrky ani promáčkliny a karoserie všude lícovala jak má. Motoru taktéž nelze nic vytknout, z podkapoty se neozývá žádné klepání a vše je hezky čisté. Dokonce i krásná sedmnáctipalcová litá kola jsou bez rýh a škrábanců. V interiéru vládne německá jednoduchost, o kterou bylo celých pět let řádně pečováno a i ty nejpoužívanější místa zůstávají neošoupána.
 
Když se na toto auto podíváte, úplně zapomenete, že se vlastně jedná o Passat. Dlouhý sportovní čumák s modře svítícími bi-xenony, pod ostrým úhlem zkosené čelní okno a záď vozu, prolis na boku auta, líbivá kola, zadní svítilny, které v noci budí velmi agresivní dojem a bezrámová okna, to je Passat CC. V naší lehce krémově stříbrné metalíze navíc vynikly všechny detaily a na auto byla radost pohledět.
V interiéru je to německá klasika, nikde není nic přebytečného a vše je na svém místě. Hlavně je zde kladen největší důraz na funkčnost dané věci. Třeba řadící páka, všechny automobilky vymýšlí různé oválné či hranaté hlavice, ale to vše je zbytečné a nepraktické, tady nejdete klasickou, dá se říct i obyčejnou kulatou hlavici, která hezky padne do ruky a spolu s poměrně krátkými drahami řazení tvoří sladěný celek. Velmi mě překvapila kvalita a výkonnost audia, po kterém mi je pořád smutno.
 
Určitě si říkáte, že jsem tu mluvil o rodinném autě a ne o čtyřdveřovém coupé, ale opak je pravdou. Auto je až nezvykle dlouhé a nabízí spoustu prostoru, řidič si akorát musí zvyknout na sportovnější výhled z vozidla přes zkosené čelní sklo a horší výhled dozadu z vnitřního zrcátka. Cestující vzadu mají spoustu místa na kolena a překvapivě i na hlavu, s mou výškou cca 185 cm jsem měl ještě nějaký ten cenťák rezervu. Zavazadlový prostor má dostačujících a hlubokých 452 litrů a se sklopenými sedadly celých 1405 litrů. Jedinou nevýhodou mohou být čtyři místa k sezení, namísto normálních pěti.
 
Při jízdě je auto nečekaně komfortní a tiché. Při vyšších rychlostech tu díky sportovnímu tvaru karoserie není téměř žádný aerodynamický hluk a auto se tak stává příjemným společníkem na dlouhé cesty. Na svou velikost je poměrně lehké, 1466 kilogramů, a to je v kombinaci se vznětovým agregátem 2.0 TDI a s šestistupňovým manuálem ta nejlepší kombinace pro velmi úspornou jízdu. Svižná jízda po okreskách znamená spotřebu 5.5-6 l/100 km, pokud se budete krotit, dostanete se dokonce i na 4.5 l/100 km, což se mi povedlo na 100 kilometrové cestě do Brna po okreskách. Ve městě se dá jezdit za 6-8 l/100 km podle provozu.
 
Díky 17′ palcovým kolům s vyšším profilem pneumatik podvozek žehlí i větší nerovnosti a auto není nervózní ani při rychlejší jízdě. Žádný sportovec to však není, na to je 103 kW nízký výkon, ale na dálniční jízdu a každodenní používání to bohatě stačí. Řízení je přesné, bohužel však bez jakékoliv zpětné vazby, ale s tím tak nějak u ”luxusnějšího” auta počítáte. Tento vůz byl totiž vytvořen, aby Vás bezpečně a pohodlně dopravil z bodu A do bodu B, které jsou vzdáleny několik set kilometrů od sebe, a to mu jde na jedničku.
 
Jaký z toho teda plyne závěr? Pokud většinu svého času trávíte za volantem, je Passat CCskvělá volba. Řidičské pobavení sice u tohoto čtyřdveřového coupé nenajdete, ale za to dostanete kvalitní, poměrně prostorný, úsporný a elegantní vůz, za kterým se leckdo otočí i dnes. Se silnějším dvoulitrem TDI 125 kW se bude jednat o bezkonkurenčně jedno z nejlepších ojetých aut v této kategorii. Takže nové auto bez výbavy pouze s manuální klimatizací nebo manažerské CC, které časem začnete mít za jeho kvality rádi a jeho cena tak prudce nespadne? Podle mě jasná volba.
 
Za propůjčení tohoto vozu bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Auto, kde si můžete prohlédnout tento konkrétní vůz nebo i jiný, podobný.
 
Článek si můžete přečíst také zde.



Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 55 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.