Pád nabídky ojetin dál pokračuje, oproti lednu už se zmenšila víc než o čtvrtinu

Nabídka ojetin na českém trhu se kvůli pandemii koronaviru dále citelně zmenšila. V dubnu bylo k dispozici už pouze 78 tisíc vozů, tedy o dvacet tisíc aut méně než v březnu a o téměř třicet tisíc méně než v lednu. Zatímco v březnu se cena vyšplhala nejčastěji na 153 tisíc korun, v dubnu to bylo už 156 tisíc. Oproti lednu je to skok o dvacet tisíc. Vyplývá to z kontinuálního monitoringu trhu ojetých aut prováděného již pět let společností AAA AUTO, spadající do skupiny AURES Holdings.

Podle dat AAA AUTO bylo v dubnu na českém trhu nabídnuto celkem 78 612 ojetin, což je o 21 % méně než v březnu a o 27 % méně než v lednu. Cena se pohybovala nejčastěji okolo 156 000 korun, což je oproti březnu růst o 2 000 korun a vůči lednu dokonce o dvacet tisíc. Vozy oproti dubnu lehce zestárly, nejčastější věk byl 9,3 roku (v dubnu 9,2) a měly o trochu více najeto, nejčastěji 149 200 km (v dubnu 148 720 km). „Zdá se, že cenového dna ojetin bylo dosaženo a ani epidemie koronaviru hodnotu aut nesnížila, naopak jejich ceny stoupají. Vzhledem k nedostatku ojetin na trhu a k výpadkům ve výrobě nových aut lze čekat postupné další zdražování. O tom se ostatně mluví i u nových vozů, jelikož vlády zatím nechtějí ustoupit od přechodu na elektromobilitu, který mají zaplatit vyšší ceny klasických vozů. Trendy na trhu nových aut se vždy během několika měsíců promítnou i na trhu sekundárním,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.  „Dobrou zprávou na druhou stranu je, že lidé mají opět ochotu si na nákup vozu půjčovat. V síti AAA AUTO se během prvního týdne po znovuotevření poboček vrátil podíl aut prodávaných na splátky na 40 %, což je hodnota, která překonala loňský duben o 20 %. To by mohlo trh opět rozhýbat, zvýšit ceny na výkupu a podpořit chuť lidí ojeté vozy prodávat. Dobrou pobídkou by bylo i zavedení šrotovného,“ dodala Karolína Topolová.

Nabídka modelů se v dubnu nezměnila. Stále se dalo koupit nejvíce Škodovek, konkrétně hlavně modely Octavia a Fabia. Na třetí a čtvrté příčce se dále drží Volkswagen s modely Passat a Golf, následují Škoda Superb, BMW 3, Ford Focus, Škoda Rapid, VW Touran a Ford Mondeo. Zatímco nabídka benzínových i dieselových aut klesá souměrně, v případě alternativních paliv byl úbytek minimální. 48% vozů mělo dieselový motor (60 % v březnu) a 29 % benzínový (36 % v březnu).




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.