Ojetin na trhu přibylo, jejich cena mírně klesla a objevilo se i více zánovních aut

Praha, 2. listopadu 2022 – I přes pokračující ekonomickou krizi a všeobecné zdražování se ojetiny sedmým měsícem v řadě tomuto trendu vymykají. Od dubna letošního roku tak cenový medián ojetých vozů v Česku nepřekročil hranici 190 000 korun. V posledním měsíci cena dokonce o tisícovku klesla na 189 000. Pokles zaznamenaly i trhy v Polsku a Maďarsku, kde střední hodnota ceny spadla o 300 PLN (1 561 CZK), resp. 152 000 HUF (9 134 CZK). Na všech sledovaných trzích s výjimkou maďarského zároveň došlo k navýšení počtu inzerovaných vozů. Vyplývá to z pravidelné analýzy sekundárního automobilového trhu, kterou provádí společnost AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Po dlouhých měsících cenového růstu se trend začíná obracet. Množství ojetin ve středoevropském prostoru se stabilizovalo, i když zdaleka nedosahuje předcovidových čísel, a tlak na zvyšování ceny v důsledku nedostatku aut na trhu tak výrazně polevil. V poslední době se na trh zároveň dostává i větší počet zánovních aut do pěti let stáří, které dosud chyběly kvůli problémům ve výrobě nových aut a tím se zvyšuje i množství starších ojetin,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

Nejčastěji nabízeným modelem ojetých vozů na českém trhu byla v říjnu Škoda Octavia s cenovým mediánem 179 900 korun ve stáří 9,9 roku. Na druhém místě byla Škoda Fabia s mediánovou cenou 95 000 korun a ve stáří 13,1 roku. Třetí místo škodovkám sebral Volkswagen Golf s cenovým mediánem 140 000 korun a ve stáří 12,5 roku. Nejmladším modelem mezi TOP 5 modely na trhu ojetin je Škoda Superb se střední hodnotou stáří 6,7 roku a střední hodnotou ceny 371 450 korun. První pětku uzavírá Volkswagen Passat s cenovým mediánem 222 500 korun a ve stáří 9,7 roku. Tachometr aut v inzertních nabídkách nejčastěji ukazoval hodnotu 157 073 km. V nabídce bylo v říjnu 769 vozů s hybridním pohonem a 405 čistých elektromobilů, kterých meziměsíčně přibylo 23. Mezi elektromobily byla v říjnu nejčastěji nabízená Škoda Enyaq, následovaná modely BMW i3 a Tesla S. U hybridů stále dominuje Toyota s modely, RAV 4, Corolla a C-HR.

Nejvíce ojetin bylo tradičně v nabídkách v hlavním městě (29 154 vozů), následoval Středočeský (9 703 vozů) a Jihomoravský kraj (8 356 vozů). Mezi nejdražší ojetiny na českém trhu patřily v říjnu Lamborghini Aventador, kterých bylo nabízeno šest a jejich mediánová cena přesahovala 13 milionů korun, dva Mercedesy SLR McLaren s cenovým mediánem 12 881 250 korun nebo jeden McLaren 765LT s cenovkou 12 130 000 korun. Za zmínku stojí i třiadvacetileté Lamborghini Diablo s cenovkou 10 420 000 korun.




Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 51 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů