Zdopravy: Nový rekord SUV, v Česku mají už 47 % trhu

Registrace nových aut dál klesají, zastavil se i růst počtu ojetých vozů. Škoda Auto je opět pod 30 % trhu.

Nedostatek dílů dál výrazně míchá s trhem nových i ojetých aut. Registrace nových vozidel za květen klesly v meziročním srovnání téměř o 17 % na 18 073 kusů. Po dlouhé době klesly i registrace dovezených ojetin.

Vyplývá to z dat zveřejněných Svazem dovozců automobilů. „Nadále se projevují delší dodací lhůty, kdy řada značek naplňuje poptávku zákazníků jen z části,“ vysvětluje pokles celého trhu SDA v tiskové zprávě.

Za prvních pět měsíců letošního roku byl celkový počet registrovaných nových osobních automobilů o 11,15 % nižší než v minulém roce, a o 24,78 % nižší než v roce 2019. Další měsíc v řadě klesla Škoda Auto jako česká jednička pod třicetiprocentní podíl na trhu. Na druhém místě je Hyundai následovaný Volkswagenem a Toyotou. Nejčastěji registrovaným vozem byla Škoda Octavia.

Pokračuje výrazný přesun poptávky u nových aut po vozech kategorie SUV. V květnu tvořily 47 % všech nových registrací, nejvíce v historii. Za celý rok mají 43 % celého trhu. Nejprodávanějšími v tomto segmentu jsou vozy Škoda Karoq a Kodiaq.

Skladba vozidel z hlediska klasických paliv nedoznala výrazných změn. U alternativních pohonů se letos zvýšil počet nově registrovaných čistě elektrických osobních automobilů o 33,4 %. Plug-in hybridy poklesly o 24,6 %, hybridní vozy bez vnějšího nabíjení nadále rostou, meziročně o 45,1 %. Nadále pokračuje výrazný růst prodejů motocyklů.

Ojetiny: menší nabídka

Po dlouhé době klesl počet dovezených ojetých automobilů: v květnu o 4 %. Společnost Aures Holdings ve svém pravidelném monitoringu trhu ojetin uvedla, že ve srovnání s loňskou květnovou nabídkou na trhu stále chybí přes 27 200 ojetých vozů.

„Bohužel, data z trhu nám ukazují, že oproti poslednímu ‚normálnímu‘ roku 2019 je nabídka ve střední Evropě přibližně o pětinu menší. Tehdy bylo na trhu okolo 560 000 nabízených ojetin, v posledních měsících dosahuje jen lehce pod 450 000 aut. To je jeden z hlavních důvodů, proč se medián ceny v Česku za poslední tři roky zvýšil o 40 %,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

Ve srovnání s předchozím měsícem se střední hodnota ceny v Česku a Slovensku držela na stejné hodnotě, tedy 189 000 korun, respektive 7 000 EUR. V Polsku a Maďarsku cenový medián dokonce mírně klesl. V Polsku o 1 100 PLN (cca 5 900 korun), v Maďarsku 220 000 HUF (cca 13 800 korun).




Vážíme si vašeho
soukromí

Soubory cookie se používají k ukládání vašich nastavení a preferencí a pomáhají nám analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Informace o používání našich stránek sdílíme také s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy. Udělujete svůj souhlas společnosti AURES Holdings a.s. Více informací naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 52 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,6
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,6 hvězdičky.