Včerejší Mezinárodní den žen upíral pozornost na něžnější pohlaví. Jak se chovají ženy při výběru ojetého vozu?
Jsou rozvážné, hledí na technický stav vozu více než na barvu, neriskují výběrem auta přes inzerát nebo z dovozu a více důvěřují prověřeným autocentrům, kam si mohou přivést i vlastního mechanika. Dle statistik AAA AUTO nejvíce žen, které si koupily vůz v loňském roce, bylo ze Středočeského kraje.
„Ženská část zákazníků je velmi pragmatická a nepodceňuje výběr automobilů, ojetý automobil nevybírají na inzerát od soukromníků nebo z dovozu, kde jen složitě ověřují historii a dokumentaci vozu, ale preferují prověřená autocentra s tradicí. Berou si s sebou na pomoc automechanika, který jim pomůže vůz zkontrolovat po technické stránce. To doporučujeme všem našim zákazníkům, kterým umožňujeme prohlídnout si vůz na zvedáku a napojit si ho na vlastní diagnostiku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
V AAA AUTO tvoří ženy téměř 30 % zákazníků a dle statistik tohoto největšího autocentra preferuje 46,9 % zákaznic hatchback a 23,8 % kombi. „Ženy při výběru vozu zvažují více praktickou stránku a hledí na své potřeby. Proto volí častěji menší vozy s nižším obsahem, které jim umožňují snazší parkování a mají nižší spotřebu při jízdě po městě. Vůz volí s ohledem na své finance a také potřeby rodiny,“ doplnila Topolová. Za posledních pět let vzrostla poptávka po vozech SUV více než dvojnásobně a jde tak o třetí nejoblíbenější typ karoserie u žen. Nejoblíbenější značkou roku 2015 se stala již tradičně Škoda, která tvořila 27,1 %prodejů, na druhém místě se umístil Volkswagen.
Nejprodávanější modely aut ženám za rok 2015
1. Škoda Fabia
2. Škoda Octavia
3. Ford Focus
4. Volkswagen Golf
5. Volkswagen Passat
6. Ford Mondeo
7. Renault Megane
8. Hyundai i30
9. Peugeot 206
10. Kia Ceed
Nejvíce žen, které v AAA AUTO koupily vůz v roce 2015, pocházelo ze Středočeského kraje (14,5%), na druhé příčce se umístily ženy z Ústeckého kraje (10,7%), na třetí pak z Prahy (9,4%). 52,3 % žen preferovalo benzínové automobily oproti dieselovým a 89,7 % manuální převodovku. Nejoblíbenější barvou je šedá (19%), v závěsu s modrou (17%) a červenou (14%).
Z vlastností vozu třetina žen upřednostňuje praktičnost před komfortem a až třetí bezpečností. U dostupné výbavy automobilu pak považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Proto také 88,7 % žen vybírá vůz s ABS a 69,9 % s mlhovkami. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce jako je tempomat nebo handsfree.
Také ženy si již více rozmýšlejí, jak starý ojetý vůz si pořídit. Raději si pořizují novější automobily, které nevyžadují tolik následných investic do oprav a k jejich nákupu volí úvěr. Mohou si tak dovolit lepší vůz než kdyby kupovaly pouze za našetřenou hotovost. Z celkového počtu vozů prodaných na úvěr pak ženy tvoří 24 %. Průměrná financovaná částka je 125 000 korun s akontací 26,5 % z celkové ceny vozu.
Článek si můžete přečíst také zde.





