Skupina AAA AUTO ve své síti 34 autocenter v lednu prodala 4 748 vozů, což je o 6,5 % více než ve stejném měsíci loňského roku.
Díky zvýšení výkupních cen dramaticky stoupl zájem zákazníků o prodej vozů a celková návštěvnost autocenter. Prodeje nezbrzdily ani razantní změny v převodech ojetin, které platí od prvního ledna a značně ztížily život malým prodejcům, kteří se na ně nestihli připravit.
„Celkový počet 4 748 prodaných vozů je velmi dobrý výsledek, jde o náš nejlepší leden od roku 2008. V České republice jsme dokonce oproti prosinci prodali o 19,0 % vozů více, zatímco v jiných letech bývá v tomto období nárůst jen minimální,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Podle statistik AAA AUTO se zdá, že se již v předstihu blíží velmi dobrá jarní sezóna. „V lednu jsme zaznamenali stoprocentní zvýšení počtu zájemců o výkup vozů oproti stavu v listopadu a prosinci. Je to přímá reakce na zvýšení průměrných výkupních cen, které oproti lednu minulého roku stouply téměř o desetinu. Zároveň jsme v našem kontaktním centru zaznamenali patnáctiprocentní zvýšení počtu zájemců o koupi vozu, přičemž návštěvnost na pobočkách se zvýšila o třináct procent. Pokud se výrazně nezhorší počasí, očekáváme rychlý nástup hlavní sezóny,“ zdůraznila Karolína Topolová. AAA AUTO má nyní v České republice na 21 pobočkách v nabídce celkem přes sedm tisíc vozů.
Zajímavým trendem je narůstající zájem zákazníků o vozy s vyšším výkonem a posílení dominance benzínových motorů. „Přičítáme to vlivu rychle klesajících cen pohonných hmot, souvisejících s pokračujícím propadem světových cen ropy. Zaznamenáváme nyní mírný nárůst prodejů vozů s výkonem přes 150 kW. S přelomem roku jsme po řadě měsíců zaznamenali další posílení trendu obliby benzínových motorů. Poměr je zhruba 55 % prodaných automobilů s benzínovým motorem a 45 % s naftovým,“ upozornila Karolína Topolová.
Novela zákona 56/2001 Sb., která od 1. ledna 2015 výrazně zpřísnila pravidla pro převody ojetých automobilů, se v síti 21 českých autocenter AAA AUTO nijak negativně neprojevila. „Na změny jsme byli dobře připraveni, přijali jsme posily do oddělení převodů, spustili jsme pro zákazníky speciální stránku na našem webu s online poradnou a proškolili pracovníky call centra. Jen operátoři našeho kontaktního centra v souvislosti se změnou zákona v lednu zaznamenali nárůst počtu neobchodních hovorů zhruba o 10 %. Na rozdíl od malých prodejců, kteří si na nový zákon stěžují a považují ho za ohrožení jejich činnosti, máme stále pocit, že jde o krok správným směrem, a to zejména pokud jde o zvýšení bezpečnosti výkupu a prodeje ojetých vozů pro zákazníky,“ řekla Karolína Topolová. Změny zákona zákazníci AAA AUTO téměř nepoznají, největší tuzemský obchodník s ojetými vozy totiž vyřizuje převody za ně. Podrobnější informace o změnách a potřebných dokumentech lze nalézt na speciální webové stránce.
Článek si můžete přečíst také zde.





