Počet prohlédnutých vozů na internetových stránkách www.aaaauto.cz jen v srpnu vzrostl o 17 procent, od ledna to bylo už 41 procent.
Největší prodejce ojetin proto odhaduje, že letos prodá v celé střední a východní Evropě až 63 000 aut. Na úspěchu „áček“ se stále výrazněji podílí znovuobnovená značka zánovních vozů Mototechna.
Jen v srpnu si 2,43 milionu návštěvníků prohlédlo na webu áček 7,63 milionu vozů, zatímco v jiných měsících to bývá jen kolem necelých šesti milionů. Pro porovnání, v lednu 2014 otevřelo 2,42 milionu uživatelů pouze 5,37 milion karet. „Online aktivita potenciálních kupců ojetin svědčí o tom, že se situace na trhu v nadcházejících měsících pravděpodobně výrazně zlepší,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AAA AUTO.
Společnost AAA AUTO v únoru 2014 uvedla na trh aplikaci pro smartphony. S její pomocí výrazně vzrostl počet návštěvníku webových stránek společnosti. V současné době aplikaci aktivně používá kolem deseti tisíc uživatelů měsíčně. Aplikace AAA AUTO je dostupná v pěti jazycích. Mezi zeměmi, kde skupina AAA AUTO působí, jsou podle statistik z aplikace „nejmobilnějším národem“ Češi, po nich následují Slováci a Maďaři. Celkový počet návštěv na kartách aut z mobilní aplikace vzrostl z 1295 v lednu na drtivých 275 514 návštěv v srpnu, což potvrzuje celkový světový trend rapidního růstu mobilního internetu.
„Ve skupině AAA AUTO mobilní marketingové kanály jednoznačně prokázaly svůj význam v moderním věku. Proto v současné době připravujeme tabletovou verzi aplikace, která by měla být dostupná pro Android již za pár týdnů,“ dodala Topolová.
Prodejům vozů pomáhá i značka Mototechna, která prodává zánovní referenční a předváděcí vozy. Od otevření Mototechny v září 2012 si u této značky zakoupilo vůz již téměř 9 tisíc zákazníků v České republice a přes 2200 zákazníků na Slovensku. „Mohu potvrdit, že zánovní i referenční vozy jsou stále častější volbou českých zákazníků, a to především díky své prokazatelné historii, nízkému kilometrovému nájezdu a výrazné cenové úspoře 30 – 40 % ve srovnání s náklady na pořízení nového vozu,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO, podle které si značka rychle získala novou oblibu. „Lidé z celé republiky reagují na znovuoživení této nostalgické značky s více než šedesátiletou tradicí velmi pozitivně, mnoho z nich si ji ještě stále pamatuje z minulosti,“ uvedla. Průměrná cena automobilů prodaných během druhého roku Mototechny dosáhla hodnoty 278 tisíc Kč. Nejčastěji si zákazníci z Mototechny odváželi vozy českého výrobce Škoda, kdy se jednalo o modely Fabia, Octavia, Rapid, Roomster či Yeti, a dále se na nejvyšších místech žebříčku prodejnosti objevily modely značek Hyundai (i20, i30 a ix35) a Kia (Ceed a Sportage).
Vozy z Mototechny jsou dostupné v celé síti AAA AUTO. Mototechna současně nabízí všechny běžné služby autosalonu, jakými jsou výkup vozů protiúčtem, poskytování finančních produktů na nákup vozu, pojištění, služby servisu, prodej náhradních dílů a vlastní kreditní kartu.
Článek si můžete přečíst také zde.