Telemarketing mimo hlavní proud

Strategie, 3.12.2007
rubrika: Speciál


Outsorcované call centrum je trendem dnešní doby, naopak argumenty pro vlastní zákaznické call centrum se dozvíte z případové studie prodejce nových a ojetých automobilů.

Telemarketing v AAA Auto vznikl v roce 1998. Od doby svého vzniku se stal jednou z klíčových součástí #rmy výrazně se podílející na dosažených výsledcích. Např. v roce 2006 jsme uskutečnili 2,8 milionu hovorů a dosáhli 54% podílu na zrealizovaných obchodních transakcích celé skupiny. V letošním roce očekáváme, že překročíme hranici 3 milionů hovorů. V telemarketingu dnes pracuje 400 zaměstnanců. V souvislosti se zahraniční expanzí společnosti vznikly také cizojazyčné týmy.

Telemarketing a internet

Telemarketing je podle de#nice telefonickou podporou obchodu a péčí o zákazníky. To platí i v AAA Auto, ovšem s tou výhradou, že vedle preferovaného telefonu s klienty komunikujeme i jinými cestami. Stále důležitější jsou e-maily, ale nevylučujeme žádné kanály. Když nám zákazník napíše klasický dopis, budeme si s ním dopisovat. Operátor v našem call centru je schopen klientovi ocenit jeho vůz, najít mu podle požadavků nějaký jiný, doporučit mu vhodný způsob financování a domluvit mu schůzku s někým z prodejního týmu přímo na naší pobočce. Pokud to má zákazník daleko, zařídí operátor, že pro něho pošleme vůz zákaznického servisu. Když si zároveň klient vybral auto z druhého konce republiky, zajistí mezitím jeho převoz na správné místo.
Aby toho byl operátor schopen, prochází neustálými školeními, která mají vylepšit jak jeho produktové znalosti, tak i komunikační dovednosti. I díky tomu funguje call centrum jako líheň talentů, z níž každý rok přechází zaměstnanci na specializované manažerské pozice v jiných odděleních firmy. Každých 8 minut vykoupí naše firma prostřednictvím svého call centra automobil. Každých 19 minut je pak prostřednictvím telefonu prodán vůz na leasing a každých 29 minut za hotovost.

Babylon v Praze

V současnosti v call centru pracuje několik zahraničních týmů, které pro naše pobočky v jiných zemích poskytují plný telemarketingový servis. Vedle českého tak máme týmy slovenské, maďarské, polské a rumunské – veškeré jejich hovory jsou uskutečňovány z jednoho velkého call centra v Praze, které vyřizuje hovory ve 12 jazycích. To v první řadě klade velké nároky na oblast lidských zdrojů i na management call centra, protože národní odlišnosti určitě existují. Call centrum aplikuje své know-how, získané v České republice, na zákazníky z jiných zemí. Na začátku jsme tak museli leccos dohánět, učit se, v jakých dnech a v jakých hodinách je největší šance zastihnout zákazníka naladěného na správnou notu, kdy naopak je takřka zapovězeno někomu telefonovat apod. Těmto odlišnostem, stejně jako jiným představám, např. o délce „slušného“ hovoru, ale není příliš těžké se přizpůsobit. Jednak jsme přes všechny rozdíly všichni Evropané, jednak obchod pomocí telefonu opravdu nezná hranic – zákazniíci si chtějí vybírat podle stejných kritérií, chtějí být hýčkáni v Čechách stejně jako kdekoli jinde.

Výhody a záludnosti

Telemarketing obecně má nesporné výhody v rychlosti a cílenosti komunikace se zákazníky. AAA Auto zvolilo interní call centrum hlavně kvůli výhodě okamžité obousměrné zpětné vazby, kterou jsme si schopni vyměňovat s dalšími klíčovými odděleními naší #rmy. Nejenom tedy s marketingem, ale i přímo s odděleními prodeje a nákupu.
Zjištění o potřebách zákazníků tak dokážeme zprostředkovávat ostatním tak, aby výsledkem byla pokud možno rychlá a adekvátní reakce. K tomu napomáhá pravidelná účast managementu call centra na poradách jiných oddělení, stejně jako výsadní postavení, jemuž se těší v hierarchii celé společnosti. Na našem call centru také panuje atmosféra, která by v externím (outsourcovaném) call centru nebyla možná – všechny spojuje nejen druh vykonávané práce, ale i její společný jmenovatel: +rma, pro kterou ji dělají.

Doplněk, nebo stavební kámen?

Telemarketing se na obchodech AAA Auto podílí víc než 50%. Je silným stavebním kamenem, nezastupitelným v mnoha ohledech. Jakékoli další formy přímého marketingu, které využíváme, ať už jde o posílání e-mailů nebo SMS, slouží jako doplněk pro telemarketing a vyplývají z jím zjištěných potřeb.
Naše call centrum má dva základní úkoly – zaprvé zařídit, aby se „naladěný“ zákazník, prodejce a vůz dostali ve stejný okamžik na stejné místo, a zadruhé starat se o zákazníka i poté, co si od nás vůz koupil nebo nám ho prodal. Jde tedy o prodejní a poprodejní servis, přičemž druhý z jmenovaných je stále důležitější – obvoláváme všechny zákazníky poté, co si od nás zakoupili vůz, abychom zjistili jejich podněty, které mohou dále zlepšit práci celé společnosti. Stejně dlouhodobě, jako jednáme se zákazníky, jednáme i s našimi zaměstnanci. Staráme se o jejich trénink, o jejich motivaci i o jejich další kariérní růst. Obě investice, do zákazníků i do zaměstnanců, jsou velmi výnosné!

Karolína Topolová, Chief Operations Ocer, AAA Auto



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.