Podíl studentů mezi zákazníky autobazarů každým rokem stoupá. Tento trend je patrný zejména v univerzitních městech. Zatímco před deseti lety bylo studentů mezi kupujícími méně než 1 %, od roku 2009 jich každoročně přibývá. Nyní už jejich podíl atakuje hranici 5 %. "Za nárůstem vidím snižování studentských slev u jiných druhů dopravy. Dávno přestalo platit, že jezdí jen vlakem a autobusem. Také rozšíření organizovaných spolujízd prostřednictvím internetu stimuluje studenty k nákupu aut," potvrzuje Karolína Topolová, generální ředitelka bazarů AAA Auto.
Co chtějí?
Studenti méně kupují i Škodu Felicia, oblíbenou bazarovou hitovku nedávné minulosti. Místo ní jsou v kurzu Citroën C1, Ford Ka, Opel Corsa, Toyota Yaris či VW Golf. Pokud jde o výbavu, nepatří mezi náročné zákazníky, ale vyžadují klimatizaci a airbag řidiče. Preferují vozy s nájezdem do 100 000 kilometrů.
Průměrná cena vozu prodaného studentům
Rok Cena (Kč)
2008 35 000
2009 55 000
2010 50 000
2011 72 000
2012 73 000
2013 80 000
Celý článek najdete zde.





