Preference při nákupu ojetin
Zabezpečit si proti krádeži zánovní vůz už při nákupu chce stále více motoristů. Třeba největší prodejce ojetých vozů v ČR proti roku 2012 loni prodal o úctyhodných 327 % více vozů vybavených zabezpečovacím zařízením. Změnu prodejci ojetin hlásí také v poptávce po jeho konkrétním druhu. "U zákazníků lze pozorovat přesun od běžného mechanického zabezpečení k moderním lokalizačním systémům fungujícím na principu komunikace GSM/GPS, které dokážou aktivně asistovat při vyhledávání odcizeného vozu," popisuje aktuální trend ředitelka AAA Auto Karolína Topolová. V roce 2012 na jedno prodané auto s mechanickým zabezpečením připadaly čtyři vozy s instalovaným lokalizačním systémem. Loni dosáhl tento poměr již hodnot více než jedné ku třiceti ve prospěch vozů s lokátorem.
Jak hlídají
První variantou využití lokátoru je takzvané pasivní střežení. Majitel vozu dispečink upozorní, pokud má podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem.
V případě oprávněných obav je tato skutečnost nahlášena policii. Během pátrací akce dispečink policejní hlídce asistuje. Druhou možnost představuje aktivní střežení. Funguje tak, že nainstalovaná jednotka sama automaticky kontaktuje dispečink v případě podezření na neoprávněnou manipulaci s vozem, například při nastartování nebo uvedení auta do pohybu bez použití speciální karty. V tomto případě jsou data na server kontinuálně zasílána, zpracovávána a archivována.





