Motoristé ve střední Evropě preferují ojeté vozy, které byly vyrobeny v jejich zemi. Vyplývá to z výzkumu nejprodávanějších modelů, který skupina AAA Auto pravidelně uskutečňuje ve všech pěti státech, kde působí.
TRH: V České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku i Rumunsku se na prvních třech místech žebříčků prodejnosti objevily modely těch automobilek, které jsou považovány za domácí. Nejmarkantnější je podíl domácího výrobce v České republice. Automobilce Škoda zde dlouhodobě patří 37 % trhu s ojetinami a také pozice tří nejprodávanějších modelů, konkrétně v pořadí Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia. Podobná situace je i na Slovensku, které rovněž vnímá Škodu Auto jako „domácího“ výrobce. Modely Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia zde rovněž zabírají první tři místa zájmu a skoro 36 % trhu s ojetými automobily. Nadprůměrný je i podíl automobilky Suzuki v Maďarsku, která je zde díky výrobnímu závodu také „doma“.
V Polsku, kde tradičně montuje své vozy automobilka Opel, se na prvních třech místech prodejní hitparády umísťují vozy Opel Astra, Opel Vectra a Opel Corsa. Ani rumunští motoristé se pak nevymykají trendu. I oni preferují domácí značku Dacia.