Deník E15, 1.4.2010, Praha - Razantní úspory nákladů, omezení expanze a vykupování jen nejprodávanějších značek aut stojí za ziskovým hospodařením sítě autobazarů AAA Auto za rok 2009. „I přesto, že se celkový počet prodaných vozů v meziročním srovnání snížil o 39 procent, podařilo se nám díky restrukturalizačnímu plánu firmy udržet ziskovost za celý rok,“ konstatoval finanční ředitel AAA Auto Jiří Trnka. Zatímco v roce 2008 hospodařila firma se ztrátou 32,4 milionu eur, vloni vydělala 1,2 milionu eur, tedy 30,5 milionu korun.
Někteří analytici ale soudí, že to je jen první krok na cestě k zajištění ziskovosti firmy. „Jedině růst tržeb může udržet ziskovost AAA Auto i v budoucnu,“ řekl analytik Komerční banky Josef Němý. V plánu sítě autobazarů je sice v roce 2010 dosáhnout minimálně stejných prodejů aut jako v roce 2009, ale experti varují před dopady klesající poptávky. „Předpokládám, že limitujícím faktorem pro hospodaření firmy může být letos pokračující slabost spotřebitelské poptávky,“ konstatoval analytik Atlantiku FT Patrick Vyroubal.
Hospodářským výsledkům firmy pomohlo nejen uzavření neziskových provozů v Polsku, Maďarsku a Rumunsku, ale také výrazné propouštění. Počet zaměstnanců se oproti roku 2008 snížil téměř o 24 procent na 1099 lidí. „Letos neplánujeme žádnou zahraniční expanzi, chceme pokračovat ve strategii udržení zisku,“ řekl generální ředitel AAA Auto Anthony Denny.
Přestože firma hospodařila s čistým ziskem, nechystá se podle Dennyho vyplatit dividendu. Chce naopak snížit zadlužení. Nejvíce se firmě AAA Auto loni dařilo v Praze a Středočeském kraji, nejhůře si v prodejnosti aut vedla v severních Čechách a na severní Moravě